Môže byť aj muž bosorákom – a akým?

Martin písal: “Precital som si tuto stranku asi celu (no nie az tak celkom) ale nic sa tu nepise o tom, ze ci bosoraci mozu byt cisto dievcata alebo aj chlapci a poznam wiccanku, ktora ako mi povedala ze chlapci nemozu byt wiccani. ale ja sa chcem spytat, ci mozu byt chlapci carodejnikmi ale v inom carodejnickom vyznavani ??? prosim odpovedzte mi. “

Samozrejme, že aj muži sú wicca! Autori ako Buckand, Cunningham, Taylor, Penczak, Kraig alebo Frost patria k wiccanskej klasike a sú to muži. Priateľka buď nie je dobre informovaná, alebo má niečo proti chlapom.

Bosorák nemusí byť vysvätený – stačí, keď mu vychádza bosorovanie. Sú rôzne prúdy bosoráctva, wicca je jeden (patrí k neopaganizmu), šamanizmus je iný, potom je tu i chaos magick (tiež samí chlapi!), satanizmus a čojaviemčoešte. A sú aj bosoráci, ktorí sú “z každého rožku trošku”. Ak začínate, najlepšie je pridať sa k nejakej existujúcej skupine. Tak sa budete ľahšie zapracovávať a naučíte sa aj terminológiu.

Ak už ste začali bosorovať, môžete urobiť dve veci – budete pokračovať v tom, čo robíte, a spoľahnete sa na intuíciu a budete kombinovať z mnohých druhov to, čo sa vám najviac hodí. Alebo sa môžete rozhodnúť pre nejakú konkrétnu vetvu – potom by som si vybrala takú, ktorá má u nás čo najširšiu podporu, aby ste sa mohli učiť od iných. A to bude asi wicca – ale neviem to určite (ja nie som wicca).

Ak sa upnete od začiatku na jednu vetvu bosoráctva, bude sa vám neskôr dosť ťažko prechádzať k “z každého rožku trošku”, ovšem, ak nezačnete s chaos magickom, ktorý je nezávislý od presvedčenia v zmysle hodnotovej orientácie.

Ja som začínala nie s bosorovaním, ale s psychickou prácou. Vždy ma viac zaujímalo, čo ešte nevidím, než používať to na dosiahnutie niečoho. Mala som tak asi 10 rokov, keď som začala s vykladacími kartami a veštením z ruky. Dnes som prešla cez šamanizmus späť k “černokňažníctvu”, teda vyššej neceremoniálnej mágii – zasa preto, lebo nepotrebujem veci dosahovať (som spokojná so životom), ale chcem vedieť, kam až obyčajný človek dokáže zájsť – bez špeciálneho talentu a bez halucinogénov.

4 thoughts on “Môže byť aj muž bosorákom – a akým?

  1. Hm… strašne by ma zaujmalo ked sa chcem naučit bosoráctvo tak kde najidem niake zoskupenie ludi čo by ma to naučili kde by som ich mal asi hladat poradte pls…..

    Páči sa mi

  2. Ahoj zaujal ma tvoj članok mam 15 a už 4 roky sa zaujimam o magiu veštenie wiccu voodoo atd. rad by som s tebov o tom pokecal…

    Páči sa mi

  3. ahoj chcem sa spytat mam 16 a uz od narodenia mi pribuzny vraveli ze viem hybat vecmi viem prenasat mobily male veci da sa to nejako vylepsit aby som mohla hybat aj niecim vacsim dakujem

    Páči sa mi

Komentáre sú uzavreté.