Akej farby sviečku použijeme pri kúzle?

Závisí od toho, k čomu má kúzlo byť… Tieto popisy farieb pre magické použitie sviečok pochádzajú z nemeckého zdroja a nemecké a anglické zdroje sa už notoricky dosť podstatne odlišujú, preto odporúčam vždy kúzlo vopred dobre premyslieť, overiť oba zdroje a hľadať riešenia, ktoré sú schodné aj podľa anglických, aj podľa nemeckých tradícií. 

Biela: univerzálna energia, vyššie ja, čistota, mier, nepoškvrnenosť, ale aj posilnenie inej farby

Čierna: niečo k sebe pripútať, element Zem (hlavne pri uzemňovaní seba samého), ochrana, odrazenie negatívneho

Hnedá: mimoriadne priania, ovplyvňovanie (aj negatívne) a posilňovanie priateľstiev/vzťahov

Fialová: Tretie oko, psychické schopnosti, tajné poznanie a tajná múdrosť (aj skrytá); spirituálna sila, ktorá nám pomáha ovplyvňovať vyššiepostavených ľudí

Modrá: element Voda, múdrosť/rozvážnosť, ochrana, liečenie, šťastie, otvorenie zablokovanej komunikácie, spirituálna inšpirácia

Zelená: element Zem/Matka Zem, liečenie, peňažné kúzla, mágia stromov a rastlín, rast, úspech, osobné ciele

Ružová: náklonnosť, romantika, láska, posilnenie príťažlivosti, výchova detí, vyživovanie (aj citu), využívanie pozitívnej energie hviezd

Červená: element Oheň, vášnivosť, sila, rýchlosť, kariéra, pôžitok, vnútorná hnacia sila, krv Mesiaca

Oranžová: všeobecný úspech, úspešné uzatváranie obchodov, pre úspech v súdnych veciach, predaj a kúpa

Žltá: element Vzduch, inteligencia, slnko, pamäť, logika, urýchlenie učenia sa, búranie mentálnych blokád

Z diskusie:

Ivana: “Na vianoce som dostala jednu ,,knihu kuziel,, (mne to skor pripada ako zabavne čitanie a to z toho pohladu čo všetko už viem) a tam som si našla že strieborna sviedca ruší kúzlo. nevidi sa mi to akosi preto sa vás chcem na to opýtať.”

V tradícii wicca sa strieborná a zlatá vyskytujú len okrajovo, nakoľko viem (ale o wicca toho neviem zas až tak veľa -) …). Ani u Bucklanda som striebornú nenašla, ale v chaos-magicku (u Phillipa Coopera) som našla celú jednu kapitolu o význame striebornej farby.

Čo ja viem, strieborná sa asociuje s Mesiacom a preto je mäkká, jinová, receptívna a prispôsobivá. Považovala by som ju za “babskú” farbu a preto by som ju používala v “babských” kúzlach.

A teraz čo hovorí Cooper (ale len skutočne veľmi stručne): podporuje predstavivosť, riadi riešenie emocionálnych problémov, riadi naše reakcie na to dobré, čo život prináša. Odstraňuje zlé zvyky, prílišnú kontrolu, problémy v domácnosti, nespavosť a podobné prieky. (Niekedy sa k tomu vrátim podrobnejšie.)

Zmienku o použití striebornej sviečky na rušenie kúzla som nenašla. Pozriem ešte u iných, ale som skeptická.