Hrdelná čakra

chakra05.gif 

Hrdlová čakra sa nachádza v jamke dole na hrdle pri štítnej žľaze.

Indické meno: Višuddha (=”úplná čistota”), niekedy aj Visuddha

Zodpovedá za: komunikáciu (hlavne zvukovú), kreativitu, sebavyjadrenie a liečenie.

Farba: svetlá modrá alebo tyrkysová

Element: zvuk a éter

Časti tela: hrdlo, krk, čeľusť, zuby, uši a sluch, ústa, štítna zľaza.

Planéta: Urán

Vibrácia: G (sol)

Bídža: Ham alebo Hum

Hrdlová čakra zodpovedá za sebavyjadrenie a naše spojenie so svetom cez komunikáciu, hovorenie a počúvanie, za schopnosť akceptovať a akomodovať názory iných, za kreativitu a za náš vnútorný rytmus. Jej element je zvuk a éter, o ktorom Indovia verili, že je to rovina vibrácie a preniká celým vesmírom. Spája nás s éterickou šablónou fyzického tela.

Otvárajú ju kyanit, modrý topás a azurit, zatvárajú ju zafír, akvamarín a tyrkys.

Liečenie: Višuddha značí očistu; očistu tela cez diétu, jógu, meditáciu a cvičenia, ktorá nám umožní vnímať jemné aspekty ostatných horných čakier. Niektorí jogíni spozorovali, že pitie vody a vyhýbanie sa tabaku a mliečnym výrobkom uvoľňuje našu šiju a ramená a čistí hlas. Navyše aj samotný zvuk je očisťujúci (pozri záznamy o toningu v kategórii Zvuk) a spievanie pozitívne ovplyvňuje celé naše telo až po úroveň bunečnú.

Nedostatok energie v tejto čakre vedie k stuhnutému krku, napätiu v pleciach, škrípaniu a zatínaniu zubov, problémom s čeľusťou, chorobám hrdla, zníženiu aktivity štítnej žľazy a strachu z priameho hovorenia. Priveľa rečí, neschopnosť počúvať, problémy so sluchom a hyperatívna štítna žľaza sú spojené s prebytkom energie v tejto čakre. V závislosti od druhu postihnutia sú vhodné rúzne strečingové cvičenia na krk a ramená, napr. ustrasana alebo setu bandha sarvangasana či halasana.

cha_5.gif

Podľa Šakta Tantry má 16 dymovo zafarbených lupienkov, na každom jednu samohlásku Sanskritu. Centrálna oblasť čakry je buď priesvitná, dymová, biela alebo belasá a spája sa s prvkom Priestoru (Akaša), cez ktorý sa prenášajú jemné vibrácie mantier.

Okvetné lístky reprezentujú 8 mantier a 7 hudobných tónov a jedno slovo. Mantry: 1 Pranava (mantra Ong [Aum]); 2 Udgitha (Sama-mantry); 3 Hung (mantra); 4 Phat (mantra); 5 Washat (mantra); 6 Swadha (mantra); 7 Swaha (mantra); 8 Namak (mantra); 9 Amfita (nektár). Hudobné tóny: 1 nishada; 2 riskabha; 3 gandhara; 4 shadja; 5 madhyama; 6 dhaiwata; 7 pañchama.

13 thoughts on “Hrdelná čakra

  1. ja mám otázku..keď som si kúpila akvamarínový náramok a niekde som čítala, že odblokuje komunikačné bloky a tu je písané, že zatvára túto čakru, tak je to nejaký problém?..je mi potom vôbec na niečo ten náramok?..ďakujem

    Páči sa mi

  2. Teta Helra moc ťa prosím o radu :)…neviem si rozprúdiť energiu v tejto čakre 😦 a neviem čo už mám spraviť :/ rád by som ju mal odblokovanú…….vo všetkých ostatných mi Energia prúdi len tuto nič :(….Veľmi pekne by som ťa chcel poprosiť o radu 🙂 alebo aj ak niekto iný viem…uvítal by som pomoc 🙂

    Veľká vďaka vopred 😉 🙂

    Páči sa mi

    • Stiahni si nahrávku k hlasovému toningu čakier (hore), stačí hrdelnú čakru. Ak sa dá, spievaj (aj falošne, hlavne vydávaj zvuk 😛 ).

      Alebo skús pracovať len s vlastným hlasom. Nasaď tak hlboko, ako dokážeš, a postupne zvyšuj. Choď pomaly a vnímaj, čo to robí s telom. V niektorom mieste ti bude hlas zlyhávať. To je miesto, kde je blok. Nalaď sa na ten tón a spievaj si ho tak dlho, kým blok nezmizne – kým ho budeš vedieť spievať tak dlho a tak hlasno, ako sa ti bude chcieť.

      Dúfam, že je to zrozumiteľné. 🙂

      Páči sa mi

  3. Pri otváraní či čistení čakier je možne cítiť niečo na fyzickom tele? Pretože ja cítim. A nie je to príjemné. Taký zvláštny pocit, hlavne pri posledných troch čakrách. Ďakujem za odpoveď 😀

    Páči sa mi

      • Ten pocit nastane okamžite. Automaticky len pomyslím na niektorú z tých čakier už to tu je. Priznávam, je to trochu miernejšie, ale stále to pretrváva. Dlho som sa nečistila a keď som sa o to minule pokúsila rozbolela ma z toho hlava. A ďakujem za odpoveď. Som omnoho pokojnejšia 😀

        Páči sa mi

  4. Krasny den prajem,moc prosim poradte mi. V minulosti som sa velmi bal slovne vyjadrovat,svoje pocity a tak. Hlavne ak som mal byt stredobodom , napr.v skole . Slovo pouzival len pri “niekom” a aj tak som sa hocikedy nevedel seba- vyjadrit, tak som pouzival slovo utociace , hnevlive , skodliace. 😦 Tak sa domnievam ze tymto sposobom som si spravil nejaky blok na hrdelnej cakre a snou spojene problemy. Ako mladsi, som maval casto anginy, bral pomerne vela liekou-antibiotik. Neskor po tom co som si nahmatal hrcky v oblasti krku , mi bol urobeny test na toxoplazmozu kde boli zvysene hodnoty, toxoplazmoza sa brani pred imunitou tak ze sa na nejakom mieste obrni a zmeni v cystu. Ale viac sa nesiri. Na vysetreni u lekarky specializovanej na toxoplazmozu ked prezrela hrdlo, sa cudovala aku to mam vseobecnu lekarku, ze mal by som podstupit rozne vysetrenia na krcnom a ze by mi mala byt odobrana krcna mandla,skratka ze ma mala poslat na ORL. Ze tak by sa to vyriesilo. Neisiel som, s takej predstavy mam blby pocit. Bol som u jedneho liecitela co pracoval s kyvadlom a liecil za pomoci drahych kamenou. Bol to sused vtedajsej priatelky, ponukol sa sa ze ma bude liecit zadarmo, takze som neisiel za nim cielene s tym co som riesil ohladne vyssie uvedeneho.. bol tam aj isty casovy odstup, a ani som mu o tom nerozpraval urobil diagnostiku .. a liecil hoci co ine. Neskor sme sa o tom rozpravali,opytal sa kyvadla ci si mam dat vybrat krcnu mandlu, vraj ano , ze s tym mi on nepomoze. Okrem toho som mu spomenul aj ze pred ocami mi lietaju cierne pavucinky, vraj to suvysi s ocnym pozadim , ze aj jeho zena to ma (dochodkyna) ze mam chodit na to na nejake inekcie do nemocnice, aby som odialil slepotu. Urcite som mal v sebe strach ale ten mi pri nom len narastal, a co mi hovoril ci prezradzal o veciach spojenych s vtedajsou priatelkou tak isto rastol , nieco mi na nom nesedelo , a pri kontakte snim som mal tazky pocit ako pri nikom (nic proti nemu , len to dobre mu prajem a – dakujem) od poslednej navstevy unho, nas vztah mal rychly, mno velmi neprijemny spad. A byvala sa vydala cestou uplnej zavislosti na pervitine , uz to je 11 mesiacou, ked som snou bol pred mesiacom , tak to bol sokujuci zazitok, robila to uz tajne ked sme boli spolu. Ale to len maly vtip bokom . 🙂 prajem jej s celeho srdca aby sa dala dokopy a bola naplnena laskou.. Od rozchodu som na sebe mimoriadne pracoval a furu casu stravil bez kontaktu s ludmi, proste sam. Aj ked uz viem ze , aj ked si myslim ze som sam, v skutocnosti sam nejsom ,a ze zazracne som sa zmenil, hocico prijal a vsetkeho sa vzdal…aj ked sa liecim a regenerujem v spolupraci s vyssou silou sam. Aj ked som zmenil jedalnicek, vyradil maso atd.. Prosim aj o vasu pomoc, citim ze ste uzasna bytost. http://reinkarnacia.sk/5-cakra-krcna-vishuddha/ tu sa pise ze na harmonizaciu cakry sa pouziva akvamarin alebo tyrkys, vo vasom clanku ze ju zatvaraju. Rad by som tomu porozumel. Poskytnem ked tak aj dalsie informacie prosim napiste mi. Vopred dakujem .

    Páči sa mi

Povedz svoj názor