Joe Vitale: Stretnutie s havajskou liečebnou technikou ho‘oponopono

Tento článok nám poslala Sophie a zapodieva sa v ňom liečiacou technikou ho’oponopono, ktorej sme sa kedysi veeeľmi okrajovo dotkli a potom sme ju, na poľutovanie, nechali tak:

V nasledujúcich riadkoch sa spoločne ponoríme do veľkého dobrodružstva… Budeme spolu s Joeom Vitale odkrývať jeho cestu k starodávnemu havajskému učeniu ho’oponopono .

Joe Vitale, autor mnohých bestsellerov a spoluautor svetoznámej knihy a filmu The Secret (Tajomstvo) toto vzrušujúce putovanie popisuje vo svojej knižke Zero Limits (u nás táto kniha vyšla s názvom Svět bez hranic vo vydavateľstve Čintámani), ktorú napísal spoločne s Dr. Ihaleakala Hew Lenom (na obrázku vpravo), zázračným terapeutom využívajúcim techniku, s ktorou sa ideme práve teraz trošku viac oboznámiť.

Joe Vitale sa raz od svojho priateľa dopočul o tajomnom havajskom psychológovi, ktorý má vraj vynikajúce výsledky pri liečbe ľudí na diaľku, bez nutnosti osobného stretnutia. Tento záhadný terapeut vraj vyliečil celú psychiatrickú liečebňu plnú trestne stíhaných pacientov a pritom sa so žiadnym z týchto pacientov nikdy osobne nestretol…

Keď sa Joe dozvedel tento fascinujúci príbeh, veľmi zatúžil stretnúť sa s týmto liečiteľom osobne a dozvedieť sa o jeho terapeutických metódach viac. Po dlhom pátraní ho konečne našiel. Od elektronickej komunikácie prešli na telefonickú, a jedného dňa sa mu jeho vytúžený sen splnil a s najzáhadnejším terapeutom sveta sa konečne stretol aj osobne. Dr. Ihaleakala Hew Len organizoval seminár o technike, ktorú používal vo svojej praxi, a Joe tam samozrejme nemohol chýbať… Hneď na začiatku seminára ho Dr. Len vyvolal a položil mu otázku: „Kam sa presunú dáta, ktoré vymažeš zo svojho počítača?“ Joe bol otázkou zaskočený, preto mu s odpoveďou museli pomôcť ostatní: „Do koša.“ Dr. Len odpovedal: „Presne tak, dáta zostanú v počítači, ale zapadnú tam, kde na ne nie je vidieť. To isté sa deje s našimi spomienkami. Sú stále vnútri, len ich nevidíme. Mali by sme ich však zmazať úplne a raz navždy.“ Joe nechápal, kam myšlienky Dr. Lena smerujú. On však pokračoval vo vysvetľovaní ďalej: „Existujú dva spôsoby, ako môžeme prežiť svoj život. Zo spomienok, alebo z inšpirácie. Spomienky sú opakovaním starých programov, zatiaľ čo inšpirácia je správa od Božstva. Naším cieľom je používať inšpiráciu. V inšpirácii budete počuť Božstvo jedine vtedy, keď očistíte všetky spomienky. Jediné, čo musíte robiť, je čistiť.“ Dr. Len ďalej vysvetľoval, že Božstvo je nulovým stavom, stavom, kde neexistujú žiadne odmedzenia, žiadne spomienky a žiadna totožnosť. V nulovom stave sa prejavuje len čisté Božstvo. Vo svojích životoch takýto stav občas prežívame, ale väčšinou sa nachádzame tam, kde nás ovládajú spomienky, t.j. odpadky.

Joe si spomenul, že Dr. Len mu o tomto písal aj v jednom z jeho mailov:

„Joe! Pokoj a mier začína u mňa. Moje problémy sú spomienkami môjho podvedomia. Nemajú nič spoločného so žiadnym človekom, ani so žiadnou situáciou. Keď sa prebudia spomienky, ktoré mi pripomenú určitý problém, stojím pred voľbou: zostať pripútaný, alebo požiadať Božstvo, aby ich premenilo a navrátilo moju myseľ do pôvodného nulového stavu prázdna, stavu oslobodenia od spomienok. Takto zbavený spomienok sa stávam Božským Ja v podobe, v akej ma Božstvo stvorilo k svojmu obrazu.

Podvedomie v nulovom stave nepozná čas ani pripútanosť, hranice ani smrť. Ale pod vplyvom spomienok sa stáva väzňom času, miesta, problémov, neistoty, zmätku, myslenia, hodnotenia a ovládania. Vedený spomienkami strácam svoju jasnú myseľ a nie som v súlade s Božstvom. Dôsledkom tohto nesúladu je absencia Inšpirácie, čo vedie k strate Zámeru.

Pri svojej práci s ľuďmi neprestávam prosiť Božstvo, aby premenilo moje vnímanie, myšlienky a reakcie, teda prejavy spomienok uložených v podvedomí. V nulovom stave Božstvo naplní moje podvedomie a vedomú myseľ Inšpiráciou a umožní tak mojej duši vnímať ľudí rovnakým spôsobom, akým ich vníma Ono. Vďaka tomuto súladu s Božstvom sa spoločne s mojím vlastným podvedomím mení podvedomie všetkých bytostí, a to nielen ľudí, ale tiež nerastov, zvierat, rastlín a všetkých ostatných prejavených a neprejavených foriem života.“

Dr. Len pokračoval ďalej vo svojom vysvetľovaní: „Keď som pracoval v psychiatrickej liečebni a prechádzal záznamami pacientov, prežíval som vo vnútri svojho tela bolesť. Táto bolesť bola v skutočnosti zdielaná spomienka, program, ktorý viedol pacientov k tomu, že sa dopustili trestných činov. Tento program ich natoľko pohltil, že sa prestali ovládať. V okamihu, ako som tento program ucítil, začal som ho čistiť.“

Dr. Len Joeovi túto techniku liečenia priblížil už počas ich prvého telefonického rozhovoru. Keďže Joe bol vtedy veľmi zvedavý, hneď sa ho spýtal, čo urobil, že sa títo pacienti začali meniť. Dr. Len mu odpovedal: „Liečil som tú časť seba, ktorú som s nimi zdieľal.“ Joe nechápal, tak Dr. Len pokračoval vo vysvetľovaní: „Prijať úplnú zodpovednosť za svoj život, teda za všetko, čo sa v mojom živote objaví, znamená uznať, že všetko okolo mňa je mojím vlastným výtvorom. Ak prevezmem plnú zodpovednosť za svoj život, potom všetko, čo vnímam nejakým z mojich zmyslov, je moja vlastná zodpovednosť, pretože je to prítomné v mojom živote. Je na nás, či vyliečime to, čo sa nám nepáči a čo prežívame. Terorizmus, politika, či hospodárstvo našej krajiny v skutočnosti neexistujú a sú len našou vlastnou projekciou. Problém nie je v nich, ale v nás. Keď chceme tieto veci zmeniť, musíme zmeniť samých seba. Keď chceme niekoho vyliečiť, a môže ísť kľudne aj o mentálne chorého väzňa, musíme najprv vyliečiť seba.“

Dr. Len ďalej pokračoval: „Keď som liečil týchto pacientov, neustále som si opakoval: „Ospravedlňujem sa ti a milujem ťa.“ Pýtal som sa sám seba: „Čo vo mne spôsobilo, že som zapríčinil tento problém? Ako môžem tento problém napraviť u seba?“

Dr. Len Joeovi ešte prezradil, že pri práci v nemocnici odovzdával všetko, s čím sa stretol, Božstvu a prosil, aby sa to uvoľnilo. Vždy tomu veril a vždy to fungovalo.

Dr. Joe a ostatní účastníci seminára sa od Dr. Lena dozvedeli, že očisťovanie spočíva v tom, že sa bez prestania opakujú štyri jednoduché formulky, pričom sa neustále obracia pozornosť k Božstvu:

„Milujem ťa.“
„Ospravedlňujem sa ti.“
„Prosím, odpusť mi.“
„Ďakujem ti.“

Týmito slovami privolávame energiu Lásky, ktorá prečistí v našom vnútri všetko, čo spôsobilo alebo pritiahlo vonkajšie udalosti. Dajú sa použiť na akýkoľvek problém, či situáciu. Každý jeden program je možné očistiť tak, že ho budeme milovať tak dlho, až sa rozplynie a zanechá po sebe čisté Božstvo.

Počas seminára sa Dr. Hew Len ešte raz obrátil na Joea s otázkou: „Ako rozoznáš spomienku od inšpirácie?“ A na upresnenie dal príklad: „Ako spoznáš, či človek, ktorý trpí rakovinou, si túto chorobu zapríčinil sám alebo mu ju poslalo Božstvo ako príležitosť k rastu?“ Joe po chvíli uvažovania odpovedal: „Neviem.“ Dr. Len pokračoval: „Ani ja to neviem. Preto je nevyhnutné neustále sa čistiť, čistiť a čistiť. Pomocou očisťovania sa približujeme k nášmu cieľu – nulovému stavu, stavu bez obmedzení, tam, kde má Božstvo možnosť prísť s inšpiráciou.“

Dr. Len tvrdí, že pohľad našej mysle na svet je neúplný a nepresný. Dr. Joe Vitale sa s týmto jeho názorom stotožnil až potom, keď si prečítal knihu od Guya Claxtona The Wayward Mind. Claxton v knižke píše o pokusoch známeho neurológa Benjamina Libeta, ktoré ukázali, že ešte predtým, ako sa vedome rozhodneme niečo vykonať, dáva nám náš mozog signál. Libet pomocou elektroencefalografu (EEG) zaznamenal, že predtým, ako človek vyjadrí vedomý zámer niečo urobiť, prebehne v jeho mozgu vlna, ktorá vedomému zámeru predchádza. Libet zistil, že asi pätinu sekundy predtým, ako došlo k pohybu nejakou časťou tela, sa v mozgu testovanej osoby objavil zámer. Avšak ešte približne o tretinu sekundy pred ním dochádza pravidelne k tejto spomínanej mozgovej vlne. William Irwin vo svojej knihe On Desire: Why We Want What We Want to okomentoval nasledovne: „Takéto pokusy poukazujú na skutočnosť, že naša voľba nevzniká na vedomej, racionálnej úrovni, ale vychádza z našeho nevedomia. Keď dosiahne úroveň vedomia, človek si ju privlastní.“

Joe Vitale o tom píše: „Vo svojej knihe The Attractor Factor som sa venoval sile zámeru a vo filme Tajomstvo som o nej dokonca verejne hovoril. Preto som bol úplne ohromený zistením, že zámery nevznikajú z mojej vlastnej vôle. Môj pôvodný názor, že sám určujem svoje zámery, sa otriasol v základoch… Priznávam sa, že som bol týmto veľmi zaskočený a zmätený. O tridsaťšesť kilogramov som schudol, lebo som mal pevnú vôľu a presadzoval som svoj zámer schudnúť. Bol som tvorcom svojho úmyslu alebo som len nasledoval signál svojho mozgu? Išlo o inšpiráciu alebo o spomienku?“

Joe sa s touto otázkou obrátil mailom na Dr. Hew Lena a ten mu odpovedal nasledovne:

„V nulovom stave neexistuje nič, teda ani potreba tvoriť problémy či zámery. Otázky telesnej hmotnosti sú len spomienky, ktoré sa prehrávajú a bránia ti prežívať nulový stav. Aby si sa do neho vrátil späť, je potrebné, aby Božstvo vymazalo spomienky, ktoré sa za otázkami telesnej hmotnosti skrývajú.

Existujú iba dva druhy skúseností: nové inšpirácie pochádzajúce od Božstva a staré spomienky uložené v podvedomí.

Ježiš údajne povedal: „Hľadajte najprv Kráľovstvo (nulový stav) a ostatné sa vám pridá (Inšpirácia).“ “

Joe ďalej píše: „Zistil som, že to, čo som pôvodne nazval zámerom, je ničím oproti inšpirácii. Pokiaľ som jednal na základe zámeru, stále som bojoval. Môj život sa zmenil až vtedy, keď som sa odovzdal inšpirácii.
Ak vo svojom živote vychádzame z nulového stavu, nepotrebujeme zámery. Len prijímame a konáme. A vtedy sa dejú zázraky.“

***

Takže toľko naše spoločné putovanie s Joeom Vitale… A aby som vás skontrolovala, či ste pozorne čítali, nasleduje jedna kontrolná otázka 😛 :

Je v súvislosti s vyššie napísaným aspoň o trošku jasnejší citát z knižky, ktorý sa objavil aj v jednom z posledných Helariných článkov ?

„Ľudský život prechádza troma etapami. Prvou etapou je tá, kde sa cítime byť obeťou. V druhej sa považujeme za tvorcu svojho života, a nakoniec, pokiaľ máme to šťastie a dôjdeme do tretieho štádia, sa stávame služobníkmi Božej Prozreteľnosti. V poslednej fáze sa dejú neuveriteľné zázraky, a to takmer bez námahy.“

***

Knižku som ešte nestihla prečítať celú. Nie je to kniha, ktorú prečítate na jeden dych. Táto kniha búra veľa starého a nepotrebného v našej mysli, takže to treba pomaličky stráviť. Ale to podstatné som sa už dozvedela a chcela som sa s týmto poznaním podeliť čo najskôr aj s vami ostatnými. Opakujem si tie 4 zázračné formulky a cítim v nich úžasnú silu. Viem, že s ich pomocou môžem vyliečiť úplne všetko, čo ma ťaží a keď pomôžem sebe a oslobodím sa, môžem túto lásku šíriť ďalej. Lebo iba LÁSKA môže oslobodiť a pretvoriť tento svet.

Alebo ako o knihe napísal James Arthur Ray, filozof a takisto ako Joe Vitale jeden z aktérov projektu Tajomstvo: „Na našej planéte existuje viac ako 6 miliárd rôznych zhmotnení ľudskej existencie… a len jediná v tomto tele. V knihe Zero Limits zachytil Joe Vitale skutočnosť, že všetky významné duchovné, vedecké a psychologické princípy sa zhodujú v tom, že odpoveď na všetky životné výzvy je veľmi jednoduchá – kľúčom ku všetkému je hlboká láska a vďačnosť. Prečítajte si túto knihu; pripomenie vám pravdu a schopnosti, ktoré už dávno máte.“

A ešte jedna úžasná správa 🙂 Dr. Ihaleakala Hew Len spolu s Dr. Joeom Vitale vytvorili webovú stránku, ktorá nás očisťuje od negatívnych programov, zatiaľ čo si ju prezeráme: http://www.zerolimits.info/ alebo aj http://cintamani.cz/vitale/

***

Ak vás daná téma zaujala, okrem knižky nájdete bližšie informácie aj v tomto článku  na Eldhweniných stránkach.

***

Ako som už spomínala, s technikou ho’oponopono som sa začala bližšie oboznamovať len pred pár dňami, takže sa absolútne necítim v tejto oblasti doma. Napriek tomu ma nadchla tak, že som s ňou nemohla neoboznámiť tých z vás, ktorí ste zatiaľ nemali to šťastie ako ja a nepadla vám v kníhkupectve do rúk práve táto knižka… 🙂

A keďže skvelých správ nikdy nie je dosť, na záver pridávam ešte jednu 🙂 : Joe Vitale napísal ďalšiu knihu, ďalší svetový bestseller, ktorý je podľa mnohých tým najlepším, čo bolo k danej téme doteraz napísané. Knižka nadväzuje na knihu Tajomstvo, a je v nej zahrnuté aj to nové, čo sa Joe dozvedel od Dr. Lena a s čím sme sa aspoň trochu oboznámili aj my teraz. Joe v knihe opisuje, prečo sa mnohým zatiaľ nepodarilo dosiahnuť to, po čom túžili, a to napriek tomu, že sa riadili aj podľa takých kníh, ako je revolučná kniha Tajomstvo. Joe vo svojej novej knihe odhaľuje nielen dôvod doterajších neúspechov, ale čo je podstatné a potešujúce, ponúka nám riešenie, ako na to, aby sme uspeli v každom prípade. Napísaním tejto knihy nám dal kľúč k dverám, ktoré doteraz otvoril len málokto. Joemu sa tieto dvere do vysnívaného sveta podarilo otvoriť, a to aj vďaka jeho vytrvalosti a dlhoročnej práci. A v tejto knihe sa s nami o ten kľúč delí. Všetci si zaslúžime byť šťastný a s touto knižkou máme všetko to krásne na dosah ruky…

Joeova skvelá knižka je preložená už aj do slovenčiny a práve teraz je horúcou novinkou v našich kníhkupectvách… Ách, kecám a kecám a skoro som zabudla na to najpodstatnejšie 😛 – názov tejto knihy je jednoduchý a výstižný – Kľúč.

51 thoughts on “Joe Vitale: Stretnutie s havajskou liečebnou technikou ho‘oponopono

  1. Ja som bola v máj na jednom víkendovom seminári, bolo to úžasné (žiaľ už sa mi potom nepodarilo znova sa zúčastniť ďalších častí) ! prednášala nám Terezka, ktorá roky žila na Havaji, “domorodci” ju zobrali medzi seba a bolo jej dovolené sa učiť a ďalej šíriť učenie kahunov. upozornila nás na jednu vec: to, čo sa píše v knihách, napísali ľudia, ktorí sú len teoretici. dokonca vzniklo mnoho nepravdivých a klamných kníh. to podstatné a pravé sa dá naučiť len ústnym podaním od skutočných a pravých kahuov (s ktorými sa len tak nedá stretnúť a oni sami si vyberajú s kým a kedy sa stretnú), a ďalej sa šíri znova len ústnym podaním a priamym kontaktom s ľuďmi.
    ho´oponopono odporúčam každému, je to krásny životný systém.

    Páči sa mi

    • Mariaab, len trošku by som ťa chcela doplniť… naozaj mnoho ľudí, čo píšu knihy sú len teoretici, ale z Joea Vitale tento pocit vôbec nemám… áno, aj on v knižke píše, že oveľa viac človek získa osobnou účasťou na seminári, ale mne dalo veľmi veľa už aj to, čo napísal v tej knihe… takže vďaka aj za to…

      Páči sa mi

      • Ja to beriem, pretože on toto staré učenie prispôsobil viac našej dobe, potrebám a jeho knihy sú síce v duchu Ho´oponopono, ale nabrali iné kvality, iný rozmer (pravidelne kupujem najnovšie knihy priateľom ku sviatkom) 🙂
        avšak to pravé ho´oponopono to nie je. aj mňa – rovnako ako iných zúčastnených- na seminár navnadil Svet bez hraníc a je to ako aj v iných prípadoch, kedy v teórii a praxi nájdeš rozdiely. ale ako “návnada” na zamyslenie a prehodnotenie istých zaužívaných myšlienkových vzorcov je kniha skvelá.

        Páči sa mi

    • Mariaaab, trafila si klinec po hlavicke. Hovori sa tomu transmisia. Je to prave o tom, ze cez knihy dostanes sice informaciu, ale prijmes ju “len” intelektualne. Avsak stretnutim a ucenim sa od konkretneho majstra (nezalezi na tom akeho duchovneho smeru) je vykonany aj prenos (transmisia) konkretnej energie toho ucenia. Preto napriklad budhisti tvrdia, ze ak recitujete mantry, ktore ste si len niekde precitali, nemaju taky ucinok, ako by vam ich odovzdal priamo ucitel (majster, guru). Knihy (a aj ine media, napr. web) su sice dobre na sirenie uceni, ale su nedostacujuce na samotnu prax.

      Páči sa mi

      • Miro,
        vidím, že si pochopil, čo som mala na mysli 😀
        ….. a najmä, ak nejaké učenie nie je len tak hocikomu dostupné! kahunovia si svojich žiakov vyberajú a len niektorí z nich smú ich učenie ďalej šíriť. a tí takmer všetko reprodukujú len ústne
        s tými mantrami máš pravdu a najmä pokiaľ ti ju “dá” nejaký guru ako tvoju osobnú mantru 🙂

        Páči sa mi

      • Každý mág si svojich žiakov vyberá a to podľa napredovania a odporúčania vedomia ,presne aj takto urobil “Kristus,Budha…. atď… Kristus bol dokonca vybraný, už ako novorodenec… mágmi (kráľmi) hi hi 😀

        Páči sa mi

      • a trak isto sa od svojich trinástich rýpal vo zvitkoch uložených v chráme
        alebo u nejakého Rabbiho (učiteľa)… 😀

        Páči sa mi

    • Miro, Mariaab, zdá sa mi váš pohľad na vec veľmi úzky… Podľa mňa to, čo ste napísali, platilo v minulosti a dnešná doba je už o inom… Žijeme v mimoriadnej dobe, plnej „zázrakov“, kde je možné omnoho viac ako za starých čias, kedy boli majstri nevyhnutní, aby mohol niekto rýchlejšie rásť… dnešná doba je taká rýchla, že by tí ľudskí majstri jednoducho nestačili na také množstvo žiakov… preto je v dnešnom svete potrebné informácie šíriť tak rýchlo a účinne, ako sa len dá…
      No nie je úplne super, že existujú aj takéto skvelé knižky? Nie je úžasné, že máme taký zázrak, ako je internet a teda aj tieto stránky, ktoré práve teraz čítame? Nikdy som sa s Helar, Auríkom, Filipom, ani s vami a mnohými ďalšími nestretla osobne, a napriek tomu (ste) mi dali veľmi veľa…
      Samozrejme, že teória nestačí a prax je úplne vo všetkom nevyhnutná, ale to je už individuálna záležitosť každého jedného, ako s tými informáciami, ktoré má k dispozícii, naloží. A okrem toho, „hore“ máme tooooooľko majstrov, ktorí sú pripravení nám pomôcť a čakajú len na našu ochotu rásť… a v súčasnosti k ním máme (skoro) všetci veľmi blízko… takže ja v tých knižkách, internete atď. naozaj problém nevidím… 😉

      Páči sa mi

      • Texty biblie pochadzali priamo od ziakov Jezisa, niektore mozno aj priamo od neho. Biblia je najrozsirenejsia kniha na svete.
        A len sa poobzeraj, kam sa to v sucasnosti zvrhlo. Takto to vyzera, ked sa duchovne ucenia siria bez “priameho prenosu”. Este zo zaciatku to ako tak funguje, ale postupom casu sa energia straca a nakoniec je z toho len dalsie nabozenstvo s mnozstvom nezmyslov a dogiem (dogma – neviem ako sa to sklonuje).

        Páči sa mi

    • Chvíľu som váhala, či sa zapojiť… ale nedá mi to! 😛

      Aj ja, keď som si čítala prvý komentár od Mariaaab (5.12.), tak vo mne “hrklo”. Trafil ma na mieste, na ktoré som mimoriadne citlivá – akoby sme sa delili na ľudí “obyčajných” a ľudí-ktorí-poznajú-niekoho-kto-pozná-niekoho. Pri druhom čítaní to nebolo také ostré, pri treťom znova… tak som sa držala bokom. Zdá sa ale, že nie som jediná, ktorá je na to citlivá – aj Sophie na niečo totiž zareagovala…

      Potom prišiel Miro a vtedy som si uvedomila, že sme tu zjavne dva “tábory”: “ľudia kontaktu” a “ľudia informácií” (vysvetlené až celkom na konci).

      Z môjho pohľadu chápem obe reakcie. Fakt je, že knihu Joea Vitale som si nekúpila práve preto, lebo nie je odborník, ale profesionálny “autor”, ktorý danú vec možno nikdy nerobil. To by hovorilo pre M & M (sorry, to bolo také príťažlivé, že som neodolala 😀 ). Zasa mu ale “diktoval” kahuna, človek, ktorý to robí a na webe som nenašla spochybnenie jeho kompetencie. To hovorí pre Sophie. (A navyše je kniha potom asi lepšie napísaná, než keby ju písal sám kahuna.)

      Iná vec je osobný alebo neosobný kontakt. Z toningu a čchi-kungu viem, že keď majster hovorí, na frekvenciu jeho slov sa môže nabaľovať frekvencia jeho postojov/myšlienok/úmyslu. Môže, ale nemusí. Na druhej strane, existuje aj čosi ako “hypnotické písanie” – ak prečítate pár kníh od Castanedu alebo Taishu Abelar v originále, veľmi rýchlo zistíte, že kniha k vám “hovorí”, že sa vytvára hypnotické puto medzi vami a autorom. (U Abelarovej je to citeľnejšie, ale možno len preto, že som žena. Mimochodom, Donnerová a Tunneshende takto nepíšu a prvé Castanedove knihy to tiež neobsahujú.) Proste cez knihu dostávate aj informácie, ktoré v knihe nie sú.

      Takže v konečnom dôsledku sa mi to kondenzuje na človeka na strane vysielača a človeka na strane prijímača. Najprv “vysielač”: šaman/liečiteľ je profesia, ale neznamená to automaticky, že je to aj duchovne nadradená osoba! Proste má niektoré schopnosti vyvinuté viac ako iní a využíva ich. Minule som sa na jednom tréningu liečiteľskej techniky stretla s dámou s výbornými zručnosťami vo vyciťovaní energie, ale na všetko mala odpoveď “to by sa dalo lepšie cez ho´opono”, pretože ju osobne desil kontakt s negativitou. Predpokladám, že mala niečo vnútorne nevyriešené. Istotne je dobrá v tom, čo robí, ale keby mi prednášala, nútila by ma do istého uhla pohľadu, ktorý by som ja asi neprijala. Takisto od Snakebite viem, že iná americká šamanska, skutočne dobrá liečiteľka, má povahové črty, pri ktorých sa otvára nožík vo vrecku. 😛

      To bola strana vysielača: vysiela alebo nevysiela aj doplnkové informácie, ale rozhodne vysiela svoje vlastné postoje, ktoré nemusia byť zladiteľné s prijímačom. A prijímač nie je na tom o nič lepšie: prijíma len to, čo mu umožňujú jeho osobné filtre. Čiže aj sebalepší učiteľ dokáže žiaka naučiť len to, čo je žiak ochotný a schopný prijať… A preto, ak niekto mal školenie u Dalajlámu, ešte zďaleka nemusí byť sám na úrovni Dalajlámu, pretože si zo školenia odniesol len to, čo bolo v súlade s jeho vnútorným svetom – a to dáva ďalej.

      Čiže osobný kontakt predčí knihu v jedinom – že ak mám otázku, pri knihe sa nemám koho spýtať. Na druhej strane, knihy nevytvárajú ten pocit delenia medzi ľuďmi na “ja k nim patrím” a “ja som mimo”, pretože prečítať si ich môže každý, kto má záujem. Niektorí ľudia potrebujú osobný kontakt na to, aby sa naučili, iní ho nepotrebujú. (Ja patrím k tým druhým.) Ale toto musíme vzájomne rešpektovať – sme rôzni a máme rôzne spôsoby učenia. Či už s guruom alebo bez neho – rozhodujúce je na konci, čo sme sa naučili, ako sme informácie pretavili cez systém našich vnútorných hodnôt a ako s nimi ďalej narábame.

      Páči sa mi

      • helar,
        predbehla si ma 😉 a Tvoju obšírnosť neprekonám :-), ale pridám moju trošku. Mám pocit, že to je o bytostnej otvorenosti, ak je človek dostatočne otvorený, tak načerpá inšpiráciu k rastu aj z myšlienky, zo slova … osobná transmisia je fajn, ale je to “iba” uhol pohľadu jedného človeka a tento uhol pohľadu môže byť na prednáške v novembri iný ako na prednáške v decembri …, lebo stupeň otvorenia sa rozširuje neustále /v tom optimálnom prípade/.
        A k tej transmisii Biblie – Bohužiaľ, v súčasnosti stále pretrváva trend, že do domu Božieho si mnoho ľudí chodí odsedieť povinnú hodinku a čas si kráti rozmýšľaním nad varením, pečením, futbalom, hokejom, novým oblečením a inými hmotnými statkami … a na duchovno sa akosi zabúda, lebo čas sa dá stráviť aj pohodlnejšie – konzum je pohodlný a duchovno je nepohodlné, niekedy duchovno dokonca aj bolí 😉
        Takže aj pri sebalepšej transmisii je treba počítať s rizikom prijímača a vysielača, lebo oba tieto subjekty sú “len” ľudia v rôznom stupni otvorenia sa možnostiam Nekonečného Potenciálu …

        Páči sa mi

      • 🙂
        Vdaka za reakciu.
        Vies, ten tvoj postoj plne chapem, lebo som bol dlho presvedceny o tom tiez. A do urcitej hlbky kazdeho ucenia je to v poriadku, ze sa siri nielen ustne, ale aj inymi formami. Tak isto je aj jasne, ze schopnost vnimania sucasnych ludi (samozrejme nie vsetkych) je uplne ina ako bola pred 1000 – 2000 rokmi, takze aj mnozsvo takto sirenych informacii je viac chapanych, ako v minulosti.
        Lenze v poslednej dobe si zacinam uvedomovat, ze ak chcem ist “hlbsie” pisana forma uz nestaci. A nie je to iba o moznosti priamych otazok. Osobny kontakt je dobry v tom, ze ak je ucitel dobry, dokaze odhadnut “kapacitne” moznosti ziaka a prisposobi ucenie k jeho schopnostiam vnimania. Totiz pri knihe je velke riziko ze ucenie sa pochopi inak ako bolo myslene a nikto to “neopravi”. A staci drobna zmena vnimania zmyslu a casom sa to nabali. Preto su niektore casti uceni tzv. “tajne”. Tajne nie su z rozmaru, ale skor z uvedomovania si rizika deformacie. Takze je tu snaha o ochranu cistoty. Velmi dobre je to vidiet na biblii alebo korane. V tych textoch (alebo skor v textoch z ktorych vychadzali) su uzasne poznania, zial ked su nepochopene, narobia viac zla ako osohu.
        Preto som v poslednej dobe zacal povazovat priame (osobne) ucenie za ovela dolezitejsie ako donedavna. Napriek tomu ostavam priputany stale len k literature a webu (moj problem s anglictinou), a viem, ze prilezitosti budem mat malo. Ale to este neznamena, ze si neuvedomujem dolezitost priameho odovzdavania.
        Jednoducho to zhrniem: Knihy su fajn, ale nikdy nenahradia priame odovzdanie. (A uvedomuju si to aj samotni majstri – nielen budhisticky 😛 )

        Páči sa mi

      • Miro,

        zasa si mi dal námet na rozmýšľanie 😛 … Chápem, čo hovoríš. Nemám to však premyslené a neviem zareagovať.

        Len niekedy si myslím, že to “tajné” sa dnes z marketingových dôvodov preháňa… Keď som dostávala zasvätenie reiki, boli v ňom “tajné” postupy priamo z tibetskej tajnej knižnice zvitkov… ktoré som potom našla v nejakej americkej knižke za 10 USD. Čiže z môjho pohľadu je to v konečnom dôsledku ani nie tak o učení ako o človeku, ktorý to učenie podáva, a o človeku, ktorý to učenie prijíma – a to vlastne vravíš aj ty. Kapacita na jednej i na druhej strane. U kníh je to podobné, len sa hodne zvyšuje nárok na kapacitu toho, kto knihu číta.

        Mimochodom – neskúšal si zistiť svojho anjela strážneho? Zaujímalo by ma to… 🙂

        Páči sa mi

      • Helar,
        vďaka za reakciu na naše “doťahovačky”. určite som nemala v úmysle nikoho poučovať, čo je dobré a čo zlé. rovnako nemám potrebu niekomu vysvetľovať rozdiel medzi teóriou a praxou. len som vyjadrila názor, keď som absolvovala oboje. prvé, čo naša lektorka povedala bolo, aby sme zabudli na to, čo sme čítali v knihách (pretože väčšina prišla práve po prečítaní Zero limits). veľmi uznávam kvalitu Vitaleho kníh, kde ako základ slúži ho´oponopono. ale to pravé “orechové to nie je 🙂 zaujímavé bolo zistenie, že v 10. stupňoch kurzu ho´o ponopono som našla spojitosť s “nami” používanými technikami ( i keď ich samozrejme nazávame odlišne-napríklad kontakty s anjelmi, rodinné konštalácie, kontakty s duchmi prírody a miesta…). možno každá kultúra má jeden prazáklad, len vyjadrenia a pomenovania rituálov sú odlišné 😀

        Páči sa mi

      • Majka,

        v pohode… Rozhodne som nemyslela, že chceš niekoho poučovať! Na to ťa príliš dobre poznám 🙂 … Dúfam, že som nikoho “nešvacla po hlave” tou svojou otvorenosťou. Dikobraz v hrdelnej čakre. 🙂

        Mne len nedalo, aby som sa neozvala, pretože mi ide o vec možno nepodstatnú, ale mne drahú 😛 – o nedelenie ľudí na “patriacich” a “nepatriacich”, “informovaných” a “neinformovaných”. Proste ak sme všetci jedno, tak každý z nás podľa holografického princípu má v sebe zárodok všetkého a je jedno, aký prístup zvolí na to, aby to aktivoval. Dôležitá je u mňa tá aktivácia, nie ten prístup. Robenie skupiniek zakaždým vnímam ako “keď ľudia viac rozprávajú o vlastných zážitkoch a vzťahoch ako o danej veci”. Vnímala som to tak na všetkých tréningoch, kde sa stretli ľudia, čo sa poznali. Ale to môže byť len moja osobná deformácia.

        V každom prípade je to spoľahlivý bod, v ktorom vždy vybehnem na barikády – a v ruke držím to, čo bolo zrovna na dosah… 😆

        Páči sa mi

      • Ďakujem, Helar, že si to tak krásne a zoširoka vysvetlila… presne takto to vnímam aj ja…
        „Každý sme iní a preto máme každý aj svoj vlastný spôsob učenia, a od majstrov alebo z knižiek si zoberieme len to, čo sme ochotní a schopní prijať. Dôležité je to, ako s tými informáciami ďalej narábame.“
        Ja tiež patrím k tým, ktorí sú schopní naučiť sa omnoho viac bez osobného kontaktu s majstrom, ale budem sa snažiť viac rešpektovať aj tých ostatných 🙂
        Mne mnoho ľudí pomohlo, ale tiež som sa u mnohých “majstrov” sklamala… a teraz je pre mňa oveľa prijateľnejšie snažiť sa viac počúvať hlas svojho vnútra a “tých hore” 😛 … a tam pomaly ale isto nachádzam odpovede na všetky moje otázky…

        Páči sa mi

      • Heli, nepremyslaj, spoliehaj sa na intuiciu…. 🙂

        Mas pravdu s tym “tajnym”, ze to najdes dnes uz vsade. Ale ako som pisal, to tajne chapem v zmysle “chranene”. Mimochodom hermetizmus (a dielo Kybalion) bolo tiez dlho tajne ucenie. (hermeticky uzavrety – pochadza prave z hermetizmu)

        Spomenul som si teraz na jednu utlu knizocku (mala iba mozno 20 stran) – bol to preklad tibetskych versov, kde sa jeden majster spoveda o puti so svojimi ziakmi na nejake miesto v Tibete (cca pred 60 rokmi – neviem presne). Pise o tom ako sa pocas tej cesty jeho ziaci prejavili a odkryli svoje potlacane ego. Ta cesta sa vraj z nejakeho dovodu velmi predlzila a mali problem kde prespavat, co jest, pit, unava….atd. Napriek tomu, ze boli jeho ziakmi uz roky, prisla situacia kde mohli naplno prejavit to, co sa ucili. Zial, nikto z nich vraj nebol toho schopny. Prisli hadky, nedorozumenia, sebectvo, boj o jedlo atd…. Majster bol z toho smutny, ze este nedokazal skutocne odovzdat ucenie….
        A to boli jeho priamy ziaci, tak si vies predstavit ako to moze dopadnut, ked iba citas.
        “…len sa hodne zvyšuje nárok na kapacitu toho, kto knihu číta.” Toto si vystihla presne.
        A este jeden postreh – zodpovedni ucitelia neuverejnuju cele ucenie vo verejne dostupnych knihach, ale iba cast u ktorej predpokladaju ze bude bezne zrozumitelna.

        Anjel strazny – nie, neviem. Aj ked som sa volakedy pokusal o komunikaciu, ale potom som to nechal (nemam na to kapacitu 🙂 ) Takze by si sa mohla spytat na nejake podrobnosti ty. Uvitam… 🙂

        Páči sa mi

      • Miro,

        na toho anjela strážneho som chcela nepredpojatú odpoveď… Ja niečo viem, ale môže to byť všelijak. Takže ak niekto hovoríte s anjelmi a spýtate sa ich na meno Mirovho anjela strážneho, budem vám veľmi povďačná! (V zadávaní úloh iným som, zdá sa, neprekonateľná… 😆 )

        Páči sa mi

      • Kludne zistujte…

        …ale pre vacsiu objektivnost odporucam neuverejnovat hned mena, ale pockat, kym skusia aj ini. Nech nie su ovplyvneni. Som zvedavy co z toho vzide. A vlastne si takto mozte overit hodnovernost komunikacie nie?

        …teraz ma to zacalo zaujimat… 🙂

        Páči sa mi

    • Heli,
      ja som zasa mala vždy pocit, že čo som sa dozvedela v knihách je dosť rozdielne od kurzu 😀 i keď zasa na druhej stane je možné, že si samotný lektor môže upraviť výklad podľa skúseností, praxe … samozrejme pokiaľ neutečie niekam úplne inam! moje kurzy SRT sú viac praktické, pretože v tomto prípade si myslím, že skúsenosti sú viac ako teória (ale základu sa držím pevne ako kliešť 😀 !!!)
      nemám v úmysle, aby sa ľudia “škatuľkovali” ako si to napísala vyššie! a už vôbec nie po absolvovaní nejakých kurzov 😀 ! veď tie sú prístupné komukoľvek- či začína s ezoterikou, alebo už sa v nej roky pohybuje, stačí pohľadať na nete!

      Páči sa mi

  2. neskutocne… vstanem z postele, pomotam sa po byte, zapnem pocitac

    citam clanok a pride mi to nejake zname…

    dnes rano ma Asrael vzal za ruku, zaviedol na do siene plnej starych, zaprasenych krabic, povedal mi, ze su to moje zabudnute spomienky, ktorych sa potrebujem zbavit, aby ma viac nezatazovali a spolocne s nim som spalila, rozfukala a odplavila vsetky tie krabice aj s ich obsahom…

    synchronicita 🙂

    Páči sa mi

  3. Dostala som jednu knihu, ktorá ma vobec nezaujala, až na jednu vetu, a tá bola určená práve pre mna. Čiže malo to zmysel prečítať. Ak čitatela knihy od Dr.Joe Vitale oslovia len tie 4 formulky a uvedomí si to, tá kniha bude pre neho obrovskym prínosom.

    Páči sa mi

  4. Ja mám s formulkami osobnú skúsenosť. Asi pred 2 rokmi mi Helar odporúčala používať ich na moju nespavosť. Po 2 týždňoch opakovania formuliek pred spaním som už spala v pohode. Odporúčam každému…

    Páči sa mi

    • Aria,
      určite nič nepokazíš, ak si budeš opakovať 4 formulky uvedené v článku… Tie formulky sú veľmi silné a dokážu vyliečiť AKÝKOĽVEK problém, takže určite ti pomôžu aj s problémom, ktorý súvisí s tvojím zaspávaním 😉

      Páči sa mi

  5. Sú to tie formulky,ktoré sa spomínajú hore v článku. Ja som opakovala: prosím prepáč, ľutujem, ďakujem, milujem ťa. Poradie môže byť hocijaké.

    Páči sa mi

    • Ups! Skini, tento tvoj komentár som tu nevidela, keď som písala ten môj vyššie, nechcela som písať dvakrát to isté… Nuž ale nevadí, opakovanie v tomto prípade isto neuškodí 😉

      Páči sa mi

  6. osobny nazor: myslim i ja, ze od isteho “casu” a bodu je osobny priklad nevyhnutny jednak pre to “utajene”, jednak pre to, vycitit (obojstranne). Co vsak neznamena, preberat to, co necitim, ze chcem, potrebujem prebrat (beriem to s cim sa stotoznim a som pripravena stotoznit sa a pochopit), ale moze sa stat i to, ze nedokazem ponat potrebne. Ale pre mna je osobny priklad najvyssou formou, pretoze iba o slovach by to bolo a ono sa to demonstruje v cinoch, inak to asi nejde…a podla mojho nazoru ide o silu jednotlivca spojenu so silou ineho jednotlivca a tym vytvoreni silnejsieho celku … s rovnocennym a rovnano dolezitym zastupenim zo strany kazdeho jednotlivca … zase zrejme tepla voda 🙂 hmm

    Páči sa mi

    • doplnam: bez ohladu na to, ci je skvelym murarom a seriozne a so srdca si robiacim svoju pracu, alebo skvelym projektantom a seriozne a so srdca si robiacim svoju pracu ,,, atd…

      Páči sa mi

  7. a tak isto si neviem bosorku predstaviť bez knihy, riadnej metly, čiernej mačky, učeníka, a ostatných pomôcok z prírody “práve pozerám Saxanu… hi hi 😀

    Páči sa mi

  8. ked som si clanok precitala, velmi ma to oslovilo, tak som sa trosku preklikala webom a rozhodla som sa napisat svoje pocity..verim, ze u kahunov tato ich filozofia je ucinna, ovsem samozrejme akonahle sa nejake myslienky vytrhnu z kontextu, a zacnu sa sirit masovo do celeho sveta, z celej propagacie krasnych a cistych myslienok mam jeden neprijemny pocit a to, ze je opat dalsie oblbovanie ludi a zarabanie na ludskej naivite..rozoberate tu sirenie ucenia cez majstra/ucitela/alebo hromadne modernou metodou pomocou knih a seminarov, ci je to ucinne a rovnake..podla mna uz len to, ze sa na tom zarabaju peniaze, je negovanie celeho ucenia..len ked si clovek pozrie tieto uzasne stranky, je tu suhrn pomaly vsetkych ciest, ktore idu k jednemu cielu..je len na kazdom cloveku, ktora je mu najblizsia a nakoniec aj tak musi kazdy urobit poriadok sam v sebe..pravdu povediac uz ma svrbeli prsty ze si knihy objednam, ale moj nasepkavac v hlave mi s usmevom poukazal prave na tento fakt..ja neviem, nejde o to, ci je clovek ochotny za nieco platit..ja sama mam doma cez 500knih, ktore som si v priebehu 20 rokov nakupila, ktore ma oslovili, ale povedal som si uz dost..vzdy je to o tom istom..pozorujem ze v dnesnej dobe dost panuje tzv. stadovitost u ludi, takze ja sa vyhybam akymkolvek hromadnym stretnutiam a kurzom, obzvlast kde si za to vypytaju nehoraznu sumu a drzia ludi v napati a tajnostiach..ako ste spravne upozornila napr. pri zasvacovani reiki ..Helar Vy ste mi velmi blizka, Vasimi nazormi , skusenostami i postojmi..a to ze tato stranka existuje a ze sa delite o svoje poznatky, skusenosti, zazitky s ostatnymi ludmi je to pre nas vsetkych koho tato stranka oslovila jeden velky dar od Vas a patri Vam jedno velke DAKUJEM..

    Páči sa mi

  9. Dien s cisteho srdca suhlasim z tvojou poslednou vetou.. Toto Helarine dielo je nieco spektakularne.. A ku komentarom vyssie a celej podstate tejto web stranky mozem dodat ak smiem, ze z celeho obsahu mnozstva informacii si clovek do povedomia vezme vela ale hlbsie do vnutra prepusti to co suhlasi z jeho vnutornou pravdou ktora je v sulade s jeho citenim a podstatou svojho ja ktora sa odvija od jedinecnosti kazdeho tvora. Vidim to na sebe a na svojom okoli kazdy den.. Navstevujem tento web pravidelne a niekedy studujem tak, ze az zabudam dychat popri tom.. hltam kazde slovo, ale stotoznujem sa len z hrubymi myslienkami ktore su tu obsiahnute a su to prave tie v ktorych vycitim tu ohromnu energiu akoby praenergiu alebo cistu pravdu ci najvyssie posolstvo, ktore som ochotna a chcem prijat lebo viem, ze mi da vedenie.. Posielam vela lasky s prianim pekneho zvysku vecera. Majte sa..

    Páči sa mi

  10. este by som chcela dodat.. =D K temat.clankom zvyknem citat aj komenty a to od vrchu az po koniec aj ked ich je 500 a presedim na tym pol dna.. ako to citam tak sa vo mne biju vsetky mozne pocity z kazdeho komentara a tak ako aj v Helar vzbudzuju tvoriace sa skupinky to co opisovala vyssie takisto to vnimam aj ja.. vystizne ste vystihla Helar to co zazivam ak sedim nad komentikmi 😉 a popritom ako to citam si z roznych prispevkou viem vytiahnut tu zakladnu myslienku, ktora sa mi vzdy ku koncu spaja do tej jedinej zakladnej najcistejsej, ktoru ja prijmem a dalej ju rozvijam podla svojho a tak vznika mne vlastne ucenie , ktoreho som si majstrom..tak to je podla mna u kazdeho a plody toho rozvijania tej zakladnej myslienky v najcistejsej forme ktora je potom pozmenena kazdeho vlastnym precitovanim a prezivanim je interpretovana napriklad aj v tychto komentaroch ktore umoznuju nezainteresovanemu pozriet sa na zaklad veci z mnohych uhlov pohladu ale vzdy sa vsetky nazory a skusenosti aj tak opieraju a spoja do toho jedneho bodu ktory nesie v sebe vyznam urciteho posolstva.

    Páči sa mi

  11. cistit, cistit a cistit… ked su taki cisti (kedze sa neustale denno-denne iba cistia a cistia) tak preco pytaju od ludi take vysoke sumy za odovzdavanie vedomosti dalej, preco zarabaju na laske? ved cela podstata o tom co pisu a kazu je LASKA, tak ako si mozu nechat zaplatit (a nie malo) za rozsirovanie lasky a to od milovaneho cloveka(ved nas vsetkych miluju)? vzdy zacnem odusevnene citat tie zazracne knihy so zarucenymi tajomstvami aby som na koniec zistila ze zasa na mne(nas) poriadne zarobili… ten dr. hew len sa preco nezameral na pana busha aby ho vyliecil aj s jeho kongresovimi kumpanmi, a zabranil by tak tolkym tragediam ktore to individuum sposobilo… ved liecenie chorych mozgov je jeho profesia, no nie? nieco mi na tych dvoch nesedi; joe vitale chce 200 dolarov za dvd o seminari ktory absolvoval spolu s hew lenom, a hew len chce 400 euro za seminar vo viedni- cize, iba solventni ludia maju pravo na tajomstva ocisty a lasky… no super.. a paradoxne prave ti solventni na tych dvoch z vysoka kaslu a ziju si v spokojnosti svoje solventne zivoty aj bez ich pomoci.. moj kocur je schopny ma v okamihu ocistit, zrelaxovat a odovzdat more lasky len tym ze mi skoci do lona a zacne spokojne priast, a nepyta si za to ucet.. uz len ked vidim tie ich formulare na vyplnenie udaje o platobnych kartach, citim taku zlu energiu az ma zaleje studeny pot, tak o akej laske a ociste to trepu? je mi z nich na nic… a vraj uz len prezeranim si ich stranky sa ocistujeme a uvolnujeme..no neviem cumela som a cumela, citala vsetko co tam popisali, na konci chceli zaplatit, tak si viete predstavit aka zrelaxovana som tie ich rozne stranky opustala 🙂 – zdravim vsetkych

    Páči sa mi

  12. aspoň vieš prečo Kristus rozmetal kupcov pri chráme..ktorý predávali odpustky 😀 vieš Kamila je pekné, čo dosiahli, aj chápem že náklady na DVD treba dostať späť a tak isto treba peniaze na liečebný ústav,letecké cesty a rôznych “managerov ” 😀 ale chápem aj tvoju mačku… tiež dostane nažrať hi hi 😀
    ak by to tak nebolo, nebude pri tebe ani chvíľku a začne byť lovcom a mať svoje boje o teritórium atď…. 😀 všetky tajomstvá sú zapísané v nás samotných 😀

    Páči sa mi

  13. Láska je úplne vo všetkom. Nielen práca liečiteľov je láskou. Láska je aj práca ľudí, ktorí nám zabezpečujú odvoz smetí. Alebo keď sme v reštaurácii a obsluhuje nás čašník.
    Chceli by ste pracovat ako kapitán lode a nedostávať mzdu? Chceli by ste vysvetľovať žene a deťom po návrate na pevninu, že nemáte peniaze, lebo ste sa rozhodli pracovať zadarmo?
    Alebo vysvetľovať mačke, aby nepýtala žrať? hehe, Čiki 😛 😀
    Keď zaplatíme v obchode za potraviny, pozastavíme sa nad tým?
    Tak dávame svoje peniaze na to, čo potrebujeme. Ak sa nám zdá niečo drahé, je to buď tým, že danú vec nepotrebujeme alebo máme k peniazom nesprávny postoj.
    Peniaze sú energia. Máme preto s nimi nakladať rozumne. Neplytvať, ale ani nešetriť na nesprávnom mieste.
    Viac som napísala v tomto článku: https://eprakone.wordpress.com/2009/12/17/doba-v-ktorej-teraz-zijeme/
    😀

    Páči sa mi

  14. ahojte znovu 🙂 nedalo mi nezareagovat na margo mojho kocura… zijeme na dedine, no a moj murko, on si naozaj obzivu zaobstarava sam, teda lovi.. zije prevazne vonku v okoli domu, a ja mu iba sem tam davam mliecko a niekedy mu odlomim zo sendvicu ako pamalsku.. nas vztah nie je o tom ze ho krmim a on mi je za to oddany, na to su skor nase ostatne tri macky, ale muro to je ina kapitola sama o sebe, a prave pre to iba on dokaze so mnou to co dokaze, ale aj ja s nim.. je to krasa .. no a na margo sluzby a platba za sluzby, no to mi je jasne.. akurat ze nepovazujem LASKU za sluzbu, no a keby som ju aj povazovala, tak neprotestujem ze by sa malo za sluzby platit, ale vyzadovat neadekvatne sumy za ponuknuty tovar alebo sluzbu.. viem nakoniec, je to moja volba odmietnut ponuku, ale mam aj pravo sa nad tym pozastavit a zamysliet, ze to naozaj laska neosvietila mysel toho dr. hew lena natolko aby dokazal rozlisit a porovnat nase priemerne platy a sumu ktoru pyta? neviem preco to vo mne vyvolava cudny pocit, a velmi rada by som sa ho na to osobne opytala, alebo aspon emailom, ale nenasla som na webe kontakt … volakto pozna email na dr. hew lena? dakujem 😉

    Páči sa mi

Povedz svoj názor