Tarotové rozklady: (4) Anjelský kríž

Tento rozklad som dostala od anjelov, keď som začala robiť s tarotom. Dovtedy som používala to, čo predpisovali knižky. Keď som začala komunikovať s anjelmi, všeličo ma trápilo na ich vzťahu ku mne. A jedného dňa som položila otázku a kládla karty tak, ako mi napovedala moja intuícia. Pristihla som sa, že si pri tom mrmlem, čo ktorá karta znamená. Samozrejme, nezapísala som si to – a tak dnes v tom, čo znamenajú bočné karty, až tak jasno nemám – a vždy, keď sa na to chcem opýtať anjelov, akosi zabudnem… Takže zrejme to nechávajú na mňa, nech si význam upravujem, ako mi momentálne treba.

Takže samotný rozklad je tu:

Karty sú označené číslami podľa poradia, v ktorom sa rozkladajú. Najprv zamiešam a sústredím sa na otázku, potom zľava doprava preložím karty na 3 kôpky a znova zľava doprava pozbieram a zvrchu začínam rozkladať:

  • karta 1 je hlavná odpoveď, výsledok, na ktorý je situácia momentálne nastavená (alebo hlavná rada, čo robiť, ak ste položili otázku takto)
  • karta 2 je nastavenie prostredia (mne to hovorievalo, čo robia anjeli v danej veci, ale keď vykladám pre iných, hovorí mi to, ako je nastavené vonkajšie prostredie alebo v partnerských otázkach to popisuje situáciu alebo nastavenie partnera)
  • karta 3 ja moje vlastné nastavenie k danej veci
  • karty 4 a 5 používam ako rady, čo by bolo treba robiť, alebo ako nápoveď, ako sa situácia vyvinie (často s tým, že karta 4 znamená buď tesnú minulosť alebo tesnú budúcnosť okolo dnešku a karta 5 znamená vzdialenejšiu budúcnosť).

Dnes s týmto rozkladom robím väčšinu mojich výkladov. Keď sa mi jednoduchý kríž nezdá dostatočne výpovedný, pokračujem v rozkladaní kariet ďalej: buď položím ešte jednu do stredu na upresnenie hlavnej odpovede, alebo k zvyšným kartám dokladám ďalšie. Záleží len od vašej schopnosti klásť otázky a od veľkosti balíka, s ktorým pracujete 🙂 …

Ak ste začiatočníci s tarotom, pokúste sa osvojiť si tento rozklad. Budeme na ňom trénovať interpretácie. 🙂

7 thoughts on “Tarotové rozklady: (4) Anjelský kríž

    • Dobry den neaky ten 1 rok aj pol sa venujem tarotu ale len tak sama doma. dnes som nasla tuto stranku od ktorej sa neviem odtrhut su tu zaujimave rady no zatial som tu nenasla a zaroven by som chcela poprosit o radu nakolko mi stale nie je jasne v MA kral,kralovna aky vyznam to ma ked tieto karty vytiahnem napr. ak si to vytiahnem na otazku o praci a je tam karta kral alebo kralovna. dakujem za radu vopred

      Páči sa mi

      • Ivana,

        ani ja veľmi nemám rada “dvorné karty”. Často sa používajú na označovanie ľudí v danom výklade. Ja ich používam na označenie stupňa energie, ktorý je v hre: páža je nekontrolovaná, surová a práve sa zobúdzajúca energia, teda viac energie ako poznania (a v tom aj neroum). Rytier je energia kombinovaná s poznaním, dosahujúca prvé predvídateľné výsledky, ale stále riadená úmyslom, vôľou a pôsobiaca silou do prostredia (teda v tom aj ego). Kráľovná je pôsobenie cez prispôsobenie sa alebo prostredie priaznivé pre nejaký náš počin (teda v tom ak mäkká, citlivá podpora) a kráľ je materializácia energie do hmatateľných výsledkov, pravidiel, princípov a pevného, stabilného systému (teda v tom aj nastolenie vyššieho poriadku).

        Páči sa mi

  1. to je perfektny intuitivny rozklad, uz ked som si pozrela obrazok, mi bolo jasne, co ktora karta bude predstavovat a v clanku si to potom Helar potvrdila. pekne povzbudenie pre mna, vecneho pochybovatela, ze naozaj treba pracovat s kartami intuitivne, dakujem krasne

    Páči sa mi

  2. dobry den,
    chcela by som sa spytat nieco k tomuto rozkladu a vyznamu. som len zaciatocnicka a tak si nie som celkom ista,ci som vyznam spravne pochopila. karta c. 1 je diabol, 2. je 5-ka mecov, 3. 3-ka mecov, 4. 7-ka minci a 5. hviezda. vzhladom na situaciu v ktorej sa nachadzam a polozenu otazku som z toho vyrozumela,ze clovek o ktoreho sa jedna, chce mad nad vsetkym moc a vsetkych ovladat,vsetko chce mat vo svojich rukach a vlastnit, tym ma druha karta privadza k nazoru, ze s tymto clovekom je pre mna vsetko stratene a mala by som radsej zacat od zaciatku ako pokracovat v “konflikte” v ktorom neuspejem. moje stanovisko podla tretej karty je pre mna stresujuce a matuce, predstavuje to pre mna ukoncenie vztahu s touto osobou a zaciatok “davania sa dokopy” z tejto situacie, stvrta karta naznacuje moju zbytocnu namahu vynalozenu na riesenie situacie s tymto clovekom a hviezda naznacuje prosperitu,alebo nejaky posun v buducnosti, v tomto pripade to pripisujem tomu, ze sa niekam posuniem a budem stastnejsia ako teraz,pride nieco, co bude pre mna prinosnejsie. je to spravna interpretacia? a este sa chcem spytat, pocula som, ze ked vykladam karty a po otoceni je dolu hlavou,znamena to negativny vyznam a ked je ako ma byt,tak pozitivnyy,je to pravda,alebo mam dat skorej na svoj pocit?moze to byt urcujuce alebo nejako ovplyvnit zmysel toho,co mi chcu karty povedat? vopred velmi pekne dakujem za odpoved:-)

    Páči sa mi

Povedz svoj názor