Reiki: o čo ide?

Reiki je japonská metóda znižovania stresu a relaxácie a súčasne liečebná metóda. Funguje pokladaním rúk a zakladá sa na predstave, že cez naše telo prúdi neviditeľná “životná energia”, ktorá nás udržiava nažive. Ak má človek nízku úroveň tejto životnej energie, je citlivejší na stres a skôr ochorie. Ak má vysokú úroveň tejto energie, je viac spokojný, šťastný a zdravý.

Existuje niekoľko spôsobov, ako sa pozrieť na reiki – na to, odkiaľ prichádza a ako pôsobí.

Čo značí reiki?

Kandži (grafický symbol) pre reiki pozostáva z dvoch japonských  ideogramov. Vrchný ideogram je rei, čo predstavuje spirituálny zdroj Univerza alebo Vyššiu myseľ. Dolný ideogram je ki a predstavuje základnú životnú energiu Univerza. Reiki  teda možno preložiť ako “spirituálne vedená základná životná energia”.

Reiki energia sa cíti ako príjemná pulzujúca energia, ktorá preteká cez nás a okolo nás. Lieči celú osobu – telo, emócie, myseľ a ducha. Pritom má mnoho príjemných a užitočných dopadov: uvoľnenie a relaxáciu, pocit vnútorného pokoja, istoty a blaženosti.

Reiki je jednoduchá, prirodzená a bezpečná metóda spirituálneho liečenia a sebazdokonalenia, ktorú môže používať každý. Doteraz dokázala pomôcť všetkých chorobám a vždy má blahodárne vedľajšie účinky. Navyše možno reiki používať ako sprievodné liečenie pri všetkých ostatných terapiách – lekárskych aj liečiteľských. Vtedy urýchľuje hojenie a zmierňuje nežiadúce vedľajšie účinky liečenia inou metódou.

“Inteligentná energia”

Pri reiki je liečiteľ len kanálom pre energiu samotnú. Do liečenia nevkladá svoju vlastnú energiu a tak aj osoba s nízkou osobnou energiou dokáže pomáhať iným. Navyše to má príjemný bočný efekt – tým, že cez liečiteľa preteká reiki, lieči súčasne aj jeho a zvyšuje jeho soobnú energiu.

Druhé veľké plus liečenia pomocou reiki je, že nedochádza k priamemu kontaktu energie liečiteľa a energie liečeného, pokiaľ zrovna nerobí extrakciu. To znamená, že sa cudzorodé energie nemôžu prichytiť na liečiteľa. Pokiaľ robí extrakciu, tak je viac chránený ako pri obvyklých šamanských extrakciách.

Reiki sa nevyučuje obvyklým spôsobom, ale sa odovzdáva z majstra na žiaka formou zasvätenia, ktorému sa hovorí “vyladenie”. Tých vyladení je viacero; pri prvom sa človeku prečisťuje jeho energetický tubus (“kanál”), pri druhom dostáva prvé tri symboly a schopnosť liečiť iných, pri treťom sa stáva majstrom a dostáva symbol pre zasväcovanie iných.

Na internete sa objavujú rôzne druhy zasvätení – aj tzv. “samozasvätenie”. Išla som do toho programu a experimentovala som s ním, ale nakoniec som sa od svojich spirituálnych učiteľov dozvedela, že to nefungovalo a keby som nebola mala prečistený energetický tubus, tak by to bolo bývalo o ničom. Čiže pokiaľ sa rozhodnete pracovať s reiki, odporúčam vám absolvovať aspoň prvé zasvätenie, v ktorom sa spriechodňuje energetický tubus. Inak sa môže stať, že do svojho reiki liečenia budete vkladať svoje ego a liečenému skôr poškodíte ako pomôžete.

Školy reiki

Existujú rôzne školy reiki. Základná je škola Mikao Usuiho, tzv. Usui reiki. Ja poznám ešte Tibetské reiki, ktoré využíva navyše tri tibetské symboly (z ktorých jeden sa mi nevidí až taký tibetský, ako skôr mayský – Quetzalcoatl), Chikara-Do reiki, čo je vysoko dynamická zmes Usui a Tibetského reiki, Seichem reiki Patricka Zeiglera, čo je kombinácia klasického reiki a ohnivej egyptskej energie, Karuna reiki, ktoré vytvoril William Lee Rand, mala som veľmi stručný kontakt s Tera Mai reiki Kathleen Milnerovej, čo je Seichem obohatený o budhistické zasvätenie, a s Hunab Ku reiki (pre ktoré som dostala opis “čistá energia archanjela Michaela, ktorý je avatarom Otca v tomto vesmíre”).

Toto posledné reiki na mne “rozbabrali” predošlé zasvätenia a nedotiahli ho do konca, takže som nakoniec požiadala anjelov (=moji “spirituálni učitelia” 🙂 ), aby to dorazili. Procedúru som takmer necítila, ale pre éterického dvojníka mala nesmierny dopad – vytvorila mu nepreniknuteľný energetický ochranný štít, ktorý sa dá zapínať a vypínať podľa toho, ako to práve potrebujem. V bežnom živote okolo mňa robí ochranný val proti emocionálnemu a mentálnemu vampirizmu. Najväčší význam má však pri pohybe v mimofyzickej realite – keď aj narazím na nejakého ksichta, čo ma rozdriape na kúsky, tak počkám, kým sa vzdiali, z kúskov sa znova vyskladám 🙂 a idem ďalej bez toho, aby to malo dopad na moju fyzickú kondíciu (únava, labilita, choroba). Vďaka Hunab Ku som napríklad dostala pod kontrolu emócie a ego. Funguje ako “spínač” – buď je zapnuté alebo vypnuté a človek rozhoduje o tom, či ho zrovna potrebuje alebo nie. Základná pozícia je “zapnutý” a už sa mi párkrát stalo, že ma brali pod anjelský vodopád, aby ma očistili od emócií, a voda ako po dáždniku stekala okolo mnňa, až kým som si neuvedomila Hunab Ku a nevypla som ho! 🙂

Reiki nezávisí od našich vedomostí, inteligencie, viery/svetonázoru či zdravotného stavu. Preto je prístupné pre absolútne každého, kto je ochotný žiť podľa princípov reiki. Tieto princípy nie sú náboženské, ale spirituálne. Reiki nemá dogmy a netreba veriť ničomu špeciálnemu na to, aby reiki fungovala. Najlepšie je opísať túto energiu ako “inteligentnú energiu”, ktorá vie, čo treba – a preto to nemusíme vedieť my. Stačí ju viesť do tela liečeného a ona už si nájde presne to miesto, kde je najviac potrebná. Funguje dokonca aj vtedy, ak tomu samotný liečiteľ neverí. 🙂 Všetky “pozície rúk” a “postupy” sú ľudská nadstavba, ktorá môže zabrať, ale reiki bez nej funguje celkom dobre aj sama.

Princípy pre liečiteľov reiki

Aj keď reiki nie je náboženstvo, treba sa pri nej držať istých spirituálnych princípov. Dr. Mikao Usui, zakladateľ reiki, odporúčal niekoľko princípov, ktoré podporujú harmóniu a mier duše a ktoré sú univerzálne naprieč všetkými kultúrami.

Tieto princípy pochádzajú čiastočne z čias japonského cisára Meidži, ktorého Dr. Usui veľmi obdivoval. Boli vytvorené na to, aby dodali reiki spirituálnu rovnováhu (teda aby liečiteľ reiki neprenášal na liečeného svoje vlastné problémy a ego).

Cieľom princípov je upozorniť ľudí na to, že liečenie ducha znamená v prvom rade sebazlepšenie a cielenú prácu na sebe. Bez toho sa liečenie pomocou reiki nepodarí alebo nebude mať trvalý účinok. Samotný “pacient” musí začať v svojom vlastnom liečení hrať aktívnu úlohu.

Takže princípy reiki sú určené na sebazdokonalenie, na vytvorenie kompletnej osoby s vlastnou spiritualitou:

Tajomstvo privolania šťastia a
zázračný liek pre všetky choroby:
Práve dnes:

  • Nepocíť hnev.
  • Nestarosti sa.
  • Naplň sa vďačnosťou.
  • Snaž sa niečo na sebe zlepšiť.
  • Buď láskavý k ľuďom.

Každé ráno a každý večer spoj ruky k motlitbe.
Odriekaj tieto slová do svojho srdca
a spievaj ich svojimi ústami.

50 thoughts on “Reiki: o čo ide?

  1. Včera som mala možnosť vidieť ako to funguje. Kamoška liečiteľka tak prikladala ruky jednej pani, čo prišla na kurz a bolela ju hlava. Cítila teplo z jej rúk a po pár masážnych hmatoch, jej zistila blok v krčných stavcoch. Odchádzala už bez bolesti. 😀
    Heli poslala by si aj mne kontakt na SRT kurz prosím?

    Páči sa mi

  2. Ahojte,
    prosím neviete náhodou či sa chystá kurz Reiki II alebo SRT, najlepšie na východe SR? Do BA to mám dosť ďaleko… Ak by sa ale momentálne nič nenašlo na východe, prinajhoršom by som si spravila výlet do Bratislavy… 🙂 Veľmi rada by som šla na kurz, kým je cez leto čas. Môj mail je saren_soan@yahoo.com
    Ďakujem 🙂

    Páči sa mi

  3. Saren,

    pošlem ti mailom kontakt na lektora z Košíc, je strašne dobrý, len mne strašne potrvá, než ho strašne vyhrabem v tom strašnom neporiadku, čo mám v tom svojom strašnom počítači… 🙂

    Páči sa mi

  4. Dobrý večer,náhodou som sa dopracovala k Vašej stránke, je veľmi pekne a zaujímavo spracovaná. Už dlhšiu dobu sa zaujímam o ezoteriku a veľmi ma oslovilo Reiki ale aj iné energie. V úvode by som si však najradšej urobila kurz Reiki, ak máte kontakt na nejakého dobrého majstra v Košiciach alebo v Prešove budem veľmi rada keď mi ho poskytnete.
    Ďakujem veľmi pekne. Balková

    Páči sa mi

  5. Helar, už dlhšie nad tým rozmýšlam, že by som absolvovala aspoň prvý stupň reiki. Mohli by ste mi v Bratislave niekoho odporučiť? Vopred ďakujem. 🙂

    Páči sa mi

    • Calieen,

      musím sa popýtať, v Bratislave poznám tak akurát kamarátku a mňa a ja som doteraz nemala dovolené nalaďovať ľudí, ale vezmem kyvadlo a zistím, či sa veci nezmenili. 😛 Dám vedieť. 🙂 Ak by to mne škrtli, spýtam sa kamarátky.

      Páči sa mi

      • Helar,

        oooh, to fakt? 🙂 tak congratz.
        Jasné, že zvládnete, po tom všetkom, čo krídlatí s Vami postvárali 😉 to už aj horupohnete, IMHO 😀

        a teraz ma napadá, že —–
        no možno “operená rota” usúdila, že aj mňa budú musieť zobrať do parády, ale mne sa s nimi zatiaľ nepodarilo spojiť, asi sama nezvládnem otvoriť kanál….tak možno to tak malo byť:))

        Páči sa mi

  6. ahoj Helar 🙂
    neviem či je to vhodné ale ak si spomenieš o Reiki mám záujem aj ja…no a žial doposiaľ sa mi nepodarilo na nikoho kto by ma mohol zasvätiť zohnať…teda preto som sa ŤA chcel spýtať či by si aj mne nemohla s týmto pomôcť..predsa len Bratislavu poznám a mám to aj pomerne blízko 🙂

    Páči sa mi

    • Ozvem sa ti mailom. Momentálne mám však totálne zhavarovaný počítač, takže neviem presne sľúbiť, kedy to bude… Aj teraz som povystrihovala písmenká z novín a pomocou ihly ich napchávam do internetového kábla… 😀 Ale nie, toto píšem na storočnej mašine a jej grafická karta nestačí na to, aby ukazovala všetky prvky obrazovky, takže ani neviem, kam píšem. 🙂

      Páči sa mi

  7. Chcel by som poprosit o kontakt na majstra reiky niekde na strednom slovensku, ale miesto nieje podmienka. Podstatnejsie pre mna su schopnosti toho majstra ako to ako daleko treba za nim ist. 🙂 dakujem pekne.

    Páči sa mi

  8. Dobrý deň prajem,
    ak by bolo možné potreboval by som nejaký kontakt alebo odporučenie. Prehľadal som celý Google a nič. Nenašiel som žiadny kurz REIKI v Bratislave.
    Za odpoveď vopred Ďakujem.

    Páči sa mi

  9. Tiež som nepočula vekové obmedzenie, poznám chlapca, ktorý reiki dostal ešte ako dieťa a mal obrovskú energiu a počula som o deťoch, čo dostávali vyladenie na reiki, aby ich život prebiehal “hladšie”. Toto posledné neviem overiť, u toho jedného chlapca ten život zas až taký hladký nevyzerá byť. U reiki nie je problém prijímať ju, ale čo s ňou človek urobí, ako ju použije – a to je vec vnútornej vyspelosti a tá je pre každého jedného iná a v rôznych obdobiach nášho života iná.

    Páči sa mi

      • Preco reiki? je to taky vnutorny pocit ktory mi hovori, o reiki viem ze je to liecenie energiami, mna samu znama chyta a posiela energiu lebo ma druhy stupen, Venujem sa meditaciam, v oktobri idem na kurzy prechod Branou, su to kurzy s jednoeho fora kde sa venujem astralnej projekcii a tak. No pokial viem reiki ma silu pokial je clovek zasveteny inak to nejde, mozno sa vsak mylim. Chcem mat moznost pomoct aj druhym aj sebe. viac 😦 o tom asi ani nepoviem… zaujimaju ma aj kontakt s duchovnymi sprievodcami atd, ale to budem riesit na tych kkurzoch dvoch…

        Páči sa mi

      • ja hladam niekoho kto by mi to mohol vysvetlit a zasvetit ma, nepoznam nikoho v blave kto by tto robil, tak ak by si bola ochotny(a) tak by sme sa mohli dohodnut. zda sa mi tu vseobecne velmi dobre vedenie a dobri ludia, cize preto som trafila sem, viem ze helar ma aj angel forum, cize viem ze by to nebola zla energia…

        Páči sa mi

  10. ja veim ja som chcela ist za jednym panom u ktoreho boli dvaja znami a viem ze ten robi dobru energiu nie zlu lebo aj taku som poznala co ostala jak vymenena, noon je tak dalej od BA, ja dlho sledujem tieto fora , este volakedy minigrimi a preto som sa pytala lebo helar mi prisla ako velmi fajn a fer clovek a sa mi zda ze som tu niekde citala ze je z BA

    Páči sa mi

  11. Dobry den chcel bi som poprosit ak bi to bolo mozne nejaky kontakt ne ucitela reiki na vychode naj presov alebo kosice ci bi bol niekto taky dobry a poslal mi to na mail…dakujem pekne:-*

    Páči sa mi

Povedz svoj názor