Ako funguje reiki?

Žijeme, pretože cez nás preteká životná sila. Životná sila tečie fyzickým telom cez kanály zvané čakry, meridiány a nadi. Preteká aj okolo nás energetickým poľom nazývaným aura. Životná sila vyživuje orgány a bunky tela a podporuje ich životne dôležité funkcie. Keď sa tok životnej energie preruší, pôsobí to obmedzenie funkcie jedného alebo viacerých orgánov a väzív fyzického tela.

Životná sila reaguje na naše myšlienky a pocity. Jej tok sa prerušuje, keď vedome alebo nevedome akceptujeme negatívne myšlienky a pocity o sebe samých. Tieto negatívne pocity a myšlienky sa prichytia o energetické pole a pôsobia prerušenie toku životnej sily. To znižuje funkciu orgánov a buniek.

Reiki lieči tým, že preteká cez zasiahnuté časti energetického poľa a nabíja ich pozitívnou energiou. Zvyšuje vibračnú úroveň energetického poľa v tele a okolo tela aj v oblastiach, kde sú prichytené negatívne myšlienky a pocity. Tieto sa uvoľnia, rozpadnú a vypudia z energetického poľa. Takýmto spôsobom reiki čistí a spriechodňuje energetické kanály a umožňuje, aby naša životná sila nimi nehatene a plynule pretekala.

Používajú všetci liečitelia reiki?

Všetci liečitelia používajú nejakú formu ki (čchi po čínsky), ale nie všetci používajú reiki. Reiki je špeciálna forma životnej energie, ktorú môže používať len osoba na ňu vyladená. Niektorí ľudia sa ovšem môžu s reiki už narodiť alebo sa vyladiť na reiki iným spôsobom; nie je to však bežné. Väčšina reikistov, ktorí neboli vyladení na reiki nejakým majstrom reiki, nepoužívajú vlastne reiki ale iný druh životnej sily (napr. kvantový dotyk alebo svoju vlastnú energiu). Liečitelia, ktorí už predtým liečili, vravia, že ich energia vzrástla aj o 50% po dodatočnom vyladení na reiki.

William Lee Rand, jeden z popredných súčasných majstrov reiki rozpráva, ako si to mohol sám overiť. Keď začal učiť reiki, mal v kurze dvoch jasnovidcov s dobre vyvinutými schopnosťami, ktorí bez problémov videli tok čchi telom, videli auru a čakry. Dokázali komunikovať aj s Vyšším Ja a spirituálnymi sprievodcami iného človeka. Vedeli channelovať liečiacu energiu a vyťahovať negatívnu energiu z tela. Boli to dvaja najschopnejší liečitelia, ktorých za 20 rokov praxe stretol.

Najprv k reiki pristupoveli skepticky a zúčastnili sa tréningu len na podporu Randovi, ale sami zostali prekvapení rozdielom, ktorý cítili medzi tou energiou, čo sami používali, a reiki. Vraveli, že reiki je oveľa silnejšia, vyššie vibrujúca a že ju netreba viesť do určeného miesta ako ostatné energie. Navyše začínala pretekať bez toho, aby sa museli dostať do zmeneného stavu vedomia. Takisto povedali, že samotné vyladenie bolo mocný liečivý zážitok, počas ktorého stratili obmedzenia, ktoré si nevedomky nazbierali ako liečitelia v minulých životoch.

Aj ja som bola hodne skeptická voči reiki. Pri prvom zasvätení som myslela, že zas nebudem vnímať nič… Tak som sa vyslovene sústredila na svoje pocity. Bolo fantastické, ako som okamžite cítila, keď mi Anička Sádlová (=majsterka reiki) dala ruky nad hlavu. V tom okamihu som cítila, ako mi niečo teplé a vibrujúce tlakom schádza dole chrbticou. A potom, niekde vo výške solárneho plexu alebo srdcovej čakry (ale skôr toho soláru) sa to zrazu zalomilo a v 90° uhle vyrazilo chrbtom z tela von… Anička pokračovala v zasvätení a na záver sa ma pýtala na pocity. Povedala mi, že to bola fuška, pretože mala problém preraziť moju srdcovú čakru a energia jej vyrazila von z môjho tela… a že musela to musela skúsiť druhýkrát!

Po tomto zážitku som stratila všetku svoju nedôveru. To, že som to ja cítila, ešte mohla byť jedna vec. Ale to, že ona presne vedela, čo som ja cítila, už nemohla byť náhoda… 🙂 Povedala som už, že Anička je veľmi schopná majsterka?

Reiki nikdy nemôže poškodiť

Pretože reiki je inteligentná energia, vedená najvyšším Zdrojom, nemôže človeku nikdy poškodiť. Nie liečiteľ, ale energia vie, čo daný človek najviac potrebuje, a sama sa nadávkuje tak, aby vytvorila ten účinok, ktorý je preňho najvhodnejší. Takže sa nikdy nemusíme trápiť, či je reiki vhodné alebo nie. Je vždy vhodné. A navyše pretože liečiteľ nič nerozhoduje, neriadi energiu a neusmerňuje ju, nevystavuje sa ohrozeniu, že by na seba prebral karmu svojho klienta. A keďže liečiteľ nie je ten, čo lieči, je oveľa ľahšie pre ego vystúpiť z cesty a nechať pôsobiť vyššie sily.

Sama som dlho mala zakázané liečiť iných. (Vlastne mi to nebolo vyslovene dovolené nikdy, len som raz z vlastnej iniciatívy dohodla iné aranžmá. 🙂 ) Až keď som prisľúbila, že nebudem liečiť bez dovolenia a prítomnosti archanjela Rafaela, tak som mohla začať reiki uplatňovať i na iných. Navyše to bol celkom zábavný zážitok. S nulovými skúsenosťami z práce na iných som sa rezko pustila do kamarátky. Odrazu som zacítila silné brnenie v ľavej ruke, nejklamný signál, že ma ktosi volá na kyvadlo. Tak som povedala “prepáč”, vzala som písmenkovú tabuľku a spýtala sa, kto so mnou chce hovoriť. Bol to Rafael. A začal ma okamžite usmerňovať: otvor jej auru, použi kamene, začni nohami, drž ruky nad telom, pomaly nahor, otvor chodidlá, uzavri auru… Kamarátka pozerala, ako kmitám medzi ňou a kyvadlom, a nevyzerala veľmi dôverčivo, ale keď som sa do nej pustila, celkom presne vedela povedať, na ktorej časti tela robím – a to som mala ruky nejakých 30-50 cm nad jej telom! Navyše mi veľmi pomohlo vedomie, že sa nemusím starať, pretože keď niečo bude treba, Rafael mi povie…

Inýkrát to prebiehalo menej úžasne: Jedna známa mala staré poranenie kolena a pri prudkom pohybe ju znova rozbolelo. Celý deň krívala a postonkávala a tak som sa uľútostila a požiadala som o reiki. Márne som však čakala – reiki neprišla a ja som pochopila, že Rafael je tentokrát iného názoru. 😦 Nakoniec sa ukázalo, že mal pravdu – tak asi po pol hodine známa zabudla, že ju bolí noha, a začala si vykračovať ako predtým. Aspoň sme neplytvali energiou.

Liečenie, ktoré nevyčerpáva

Pretože pri liečení sa používa reiki a nie osobná energia liečiteľa, liečiteľova energia sa navyčerpáva. Skôr naopak – reiki považuje tak “kanál” (liečiteľa) ako aj pacienta za prijímateľov, čiže počas liečenia iného človeka dostáva liečenie aj samotný liečiteľ. Vďaka tomu liečeni reiki zvyšuje našu vlastnú energiu a naecháva nás naladených na vyššiu vibráciu, spokojnejších a vyrovnaných.

Zdroj

9 thoughts on “Ako funguje reiki?

  1. Heli mám otázku.

    Dnes som kolegyni robila masáž krčnej chrbtice, teda len som jej prechádzala prstami po šiji, lebo ju mala zablokovanú. Potom som jej posielalal na to miesto svoju energiu a ona pociťovala teplo. Videla som na svojích rukách aj jej auru a potom aj moju. Po skončení kolegyňa bola spokojná tancovala si, že už je ok a nič ju nebolí, len ma napadlo, či takto laik ako ja nemôže takýmto spôsobom ublížiť. Varovala som ju, že ak by ráno nevstala z postele, nech na mňa ráno nenadáva. 😆

    Páči sa mi

    • Martina,

      hlavne je dosť vyčerpávajúce posielať vlastnú energiu, pretože si ju uberáš sama.

      U M. Fromma som čítala jeho osobný zážitok s reiki. Mal dislokovanú platničku a zaseknutý nerv a hrozila mu operácia, ale nejako sa dostal do Japonska k istej liečiteľke (meno som zabudla, možno Okata, je to jedno, už je aj tak po smrti). Tá ho odreikovala, ale varovala ho, že najbližšie tri týždne nech má okolo seba ľudí. A ako došiel domov, na druhý deň horúčky, nevoľnosť, hnačky, potenie a plná paleta. Keby si nebol privolal pomoc telefónom, tak možno uhynie. Takto to išlo tri týždne a potom sa odrazu postavil na nohy a zostal celkom zdravý. Tá liečiteľka mu to vtedy vysvetľovala tak, že ten nerv bol zacviknutý už veľmi dlho a telo si zvyklo fungovať novým spôsobom. Keď blokádu odstránila, začali sa odstraňovať ostatné blokády, ktoré sa vytvorili na základe tejto jednej – a síce sa telo dávalo do poriadku, ale bolo to spojené s úžasnými bolesťami a aj s horúčkou a tým zvyškom.

      Páči sa mi

      • No tak dúfam, že kolegyňa bude ok a ráno príde v pohode do práce, lebo to ma napadlo až potom. 😕

        Páči sa mi

    • Anitram, pri takejto liecbe je aj riziko, ze si jej blokadu (chorobu) prevezmes na seba. Ten, kto lieci cez seba sa musi po kazdom lieceni dokladne vycistit. A aj to co napisala Helar sedi, tvoja energia ti bude chybat, jedine ze si ju vedome po lieceni nabijes. Splynutim vasich energetickych tiel ovplyvnujes aj seba… Tak isto musis davat pozor, aby si jej nepreniesla nejake tvoje blokady… Je toho vela na co treba davat pozor aj pri sebe, aj pri klientovi.

      Páči sa mi

  2. Chybička se vloudila, a vidím, že pribudol jeden koment na článok, ktorý “neexistuje” (Najdôležitejšia voľba) a bude uverejnený až – odhadujem – 12.7.2010 … 😀 😀 😀

    …. sorry, nevedel som, kde to mám napísať …

    Páči sa mi

    • 😀 No predsa k tomu článku, nie? 12.7…. 😀

      Nešlo mi inak doplniť komentár, len urobiť z toho súkromný článok, dať tam komentár a znova to prehodiť na načasovaný článok. Myslela som, že komentáre k súkromným článkom sa nebudú ukazovať. Nuž, mýlila som sa (nie prvý ani poslednýkrát v živote 🙂 ).

      Páči sa mi

  3. Takže kolegyňa je ok, vymenovala mi celý rad domácich prác, ktoré porobila a večer spokojne išla spať plná energie. zrejme som jej dala poriadnu dávku. Mne energia nechýbala, bola som u kamošky liečiteľky a tá sa na mňa napojila, lebo bola zvedavá ako som na tom, keďže som pre ňu taká senzibilná.
    Večer som namalovala 2 obrazy k svojej spokojnosti. Lenže ráno som sa zobudila a 2x si kýchla a začala sopliť,tak neviem či to prechladnutie vo mne driemalo, alebo to bola reakcia na niečo. No nič idem sa čajíčkovať a každopádne ďakujem za rady, to že by som mohla preniesť na niekoho iného svoje bloky a opačne ma nenapadlo….Ď

    Páči sa mi

Povedz svoj názor