Energetické telo ako medicínske koleso (kruh)

Toto je ďalší výťah z knihy Jima Pathfindera Ewinga (už medzičasom viem, že nie je ani Indián 😦 ani šaman v x-tej generácii 😦 😦 ) – napoly meditácia a napoly cvičenie. Slúži na dve veci: jednak aby sme si uvedomili, že sme viac než len naše telo, a potom aby sme pochopili, ako je prepojený šamanizmus a reiki alebo hociktorá iná energetická modalita (práca s energiou).

Takže poďme cvičiť: Ponorme sa na chvíľu do seba a precíťme svoje fyzické telo. Ak to pomôže, pozrime sa na seba vo veľkom zrkadle. Naše fyzické telo je najhustejšia forma nášho tela, ale v žiadnom prípade to nie je plný rozsah nášho tela.

Ak sa mierne rozkročíme a ruky roztiahneme do strán, zistíme, že náš obrys tvorí body dokonalého kruhu ako na slávnej kresbe Leonarda da Vinciho:

Ak sa pozrieme okolo nás, celkom sa otočímeokolo svojej osi, tiež zistíme, že svet okolo nás opisuje dokonalý kruh. Toto je medicínske koleso – my sami.

Indiáni volajú veci, ktoré majú v sebe silu, “medicína”, samotná podstata danej veci, jej vnútorná, inherentná sila. Vaša madicína je vaša podstata a prirodzenosť, vaša minulosť, prítomnosť a budúcnosť, ktorá sa rozprestiera do priestoru a času. To zabezpečuje naše energetické telo. V západnej ezoterike popisujeme čakry ako centrá sily v našom tele – zhustenia sily, ktoré majú merateľné charakteristiky a vlastnosti. Nezávisle od toho, či sa budeme držať sedemčakrového modelu alebo jednoducho vidíme toho druhého, šamanským videním postrehneme, že naše telá obsahujú oblasti s vyššou silou. Môžeme sa vnímať ako stĺp siedmich čakier, ako žiarivý svetelný kokón alebo ako nejaký iný tvar – vždy je to naše energetické telo. Aby sme ho videli, nemusíme brať psychotropné látky; všetka chémia, ktorú potrebujeme, je už v našom mozgu prítomná. Potrebujeme ju len aktivovať – šamanským bubnovaním, mantrovaním, meditáciou, monotónnym pohybom.

V skutočnosti však naše telo má viac než len sedem čakier… Keďže naše energetické telo je väčšie ako naše fyzické telo, ešte máme v blízkosti fyzického tela dve ďalšie čakry:

  • pod nohami máme zemniacu čakru, ktorá nás spája s Matkou Zemou
  • asi 20 cm nad korunnou čakrou máme čakru, ktorú Inkovia nazývajú wiracocha a ktorá predstavuje náš portál do iných dimenzií. Táto “ôsma” čakra sa posilňuje a rozvíja, keď napríklad používame energiu reiki alebo iné liečenie energiou (napr. kvantový dotyk); pri vyladení na energiu reiki a vložením symbolov reiki sa táto čakra posilňuje a rozširuje. Do svojej najsilnejšej podoby sa dostáva pri druhom a treťom zasvätení (vyladení) reiki. Táto čakra alebo aspoň jej potenciál existuje u každého človeka. Naladenie na reiki ju otvára a posilňuje, rovnako ako posilňuje menšie čakry v rukách a nohách, ktoré sa po vyladení stávajú rovnocennými s ostatnými hlavnými čakrami ľudského tela.

Pozerajme sa na seba do zrkadla. Nezávisle od nášho vnútorného monológu “som tlstý”, “som dlhý” alebo “som krásny” si uvedomujeme, že sme viac než naše telo. Sme nesmrteľní; naše telo je tu s nami len na krátky okamih. Sme dieťa Neba a Zeme, zázrak, pohyblivá dúha farieb a vibrácií. A ako dieťa Neba a Zeme máme za úlohu prinášať Zemi lásku a svetlo.

7 thoughts on “Energetické telo ako medicínske koleso (kruh)

      • hej, o tvojom ľavom oku 😆
        pozerala som sa na teba zboku, videla som tvoje ľavé oko, bolo krásne veľké… a mala si ako keby dve dúhovky 😆 jedno hnedé a druhé zelené… tá zelená tam bola ako bonus 😆 (svetlo, či energia). No bola som nadšená, bolo to krásne. 😀
        A potom si sa ma spýtala, či mi máš poslať “tvoje oko”… ja že hej… Tak si mi poslala fotku – ale môjho oka. Ja som ho mala jednoduché. A vtedy sa mi objavil v ruke obrovský labradorit – okrúhly ako tanier a nádherne sa trblietal… A pochopila som, že to čo máš v sebe ty, tak to mám hľadať v sebe, nikde inde… 😕 😆 Toľko sen. 😀 (a sedí to aj s týmto článkom)

        Páči sa mi

  1. Super, konečne viem, čo som vlastne robila a zažila za posledný mesiac, škoda, že tie odpovede dostávam až neskôr. :-/ Hlavne, že si vedomie uvedomuje čo práve robí. 😀

    Páči sa mi

Povedz svoj názor