Reiki: prikladanie rúk pri sebaliečení

Keď sami sebe privádzame reiki, je dôležité, aby sme v danom okamihu boli celkom uvoľnení. Preto by sme sa mali posadiť tak, aby sme ruky mohli pohodlne prikladať v každej z pozícií.

Nie je potrebné používať reiki symboly – účinnosť liečenia sa tým nezmenšuje.

Ak však už máme reiki symboly, môžeme tie, ktoré považujeme za najvhodnejšie, nakresliť prostredníkom na dlane rúk s úmyslom používať ich energiu počas celého sedenia.

Takisto môžeme použiť modlitbu alebo afirmáciu v zmysle, že chceme byť hĺbkovo uzdravení a žiadame, aby naše reiki bolo silné a účinné a ďakujeme za tento okamih, ktorý môžeme využiť na liečenie a relax.

Z nasledovných pozícií sú prvé štyri veľmi dôležité, pretože vedú reiki do hlavy a mozgu a privádzajú reiki do žliaz s vnútornou sekréciou (epifýza, hypofýza, talamus, hypotalamus a hippocampus).

Ruky môžeme prikladať priamo na telo alebo držať asi 10 cm nad telom. Mne sa lepšie hodí táto druhá poloha, pretože cez dlane cítim, či ešte preteká reiki a ako silno.

Pozícia 1: Ruky priložíme na oči

r-sam-1 

Oblasť, ktorú energetizujeme: Oči, čelné a tvárové dutiny (tzv. sinusy), nos, ústa, svalstvo tváre, čelné mozgové laloky a Tretie oko.

Pozícia 2: Ruky priložíme na uši

 

  

Oblasť, ktorú energetizujeme: Oči, horné svalstvo krku, tok krvi do mozgu, horné chrbticové stavce (podmozgové).

Pozícia 3: Ruky priložíme navrch hlavy

  

Oblasť, ktorú energetizujeme: Vlasová partia, cerebrálny kortex a korunná čakra. Posilní to naše spojenie so Zdrojom a zvýši to silu našej energie reiki.

Pozícia 4: Ruky priložíme na zátylok

   

Oblasť, ktorú energetizujeme: Lebečné kosti, miešny mok, spodná (stará) časť mozgu a vrchné krčné (cervikálne) stavce.

Pozícia 5: Ruky priložíme na ramená

Oblasť, ktorú energetizujeme: Spodná časť krku, plecia a stredné krčné stavce.

Pozícia 6: Ruky priložíme na hrdlo

    

Oblasť, ktorú energetizujeme: Hrdlo, hrdelná čakra, spodná čeľusť a ústa.

Pozícia 7: Jedna ruka na hrdlo, druhá ruka na srdcovú čakru

Oblasť, ktorú energetizujeme: Tymus, štítna žľaza, prištítna žľaza, srdce, pľúca, horné hrudné stavce, pažerák, srdcová čakra.

Pozícia 8: Ruky priložíme na spodné rebrá

   

Oblasť, ktorú energetizujeme: Žalúdok, pečeň, žlčník, slezina, obličky, stredné  hrudné stavce a Solárny plexus (pupočná čakra).

Pozícia 9: Ruky posunieme k pupku

   

Oblasť, ktorú energetizujeme: Priečne hrubé črevo, tenké črevo, pankreas, obličky a sakrálna čakra.

Pozícia 10: Ruky priložíme na podbruško

      

Oblasť, ktorú energetizujeme: Zvislé (zostupné a vzostupné) časti hrubého čreva, tenké črevo, bedrá a driekové (lumbálne) stavce.

Pozícia 11: Ruky priložíme na kríže

  

Oblasť, ktorú energetizujeme: Horné driekové stavce, obličky, pankreas a sakrálna čakra.

Týmto spôsobom sa dopĺňa životná energia čchi do obličiek, zvyšuje sa životnosť organizmu a dlhovekosť.

Pozícia 12: Ruky priložíme na pánvovú časť chrbta

    

Oblasť, ktorú energetizujeme: Spodné driekové stavce, sakrum (krížová kosť), pohlavné orgány a koreňová čakra.

Pozícia 13: Ruky položíme na stehná

      

Oblasť, ktorú energetizujeme: Nohy, bedrá a spodná časť chrbtice, koreňová čakra.

Táto pozícia sa odporúča, keď sa nám v priebehu dňa spontánne spustí reiki; dobíja sa tým naša “baterka”. …

Pozícia 14: Ruky položíme na kolená

   

Oblasť, ktorú energetizujeme: Kolená, bedrá a nohy.

Pozícia 15: Ruky položíme na priehlavky alebo – ak je to pohodlnejšie – vyžarujeme reiki do priehlavkov rukami

        

Oblasť, ktorú energetizujeme: Chodidlá, Bublajúce žriedla (čakry v chodidlách), nohy; takisto vytvára výborný prietok energie reiki celým systémom.

Toto je celý postup pre sebaliečenie. Tento postup bude vyvažovať energiu v celom našom tele a bude postupne liečiť naše blokády. Dokonca pri pravidelnom použití z času na čas pocítime, ako sa nám počas dňa zvýši prietok reiki v okamihu, keď to potrebujeme. Keď k tomuto dôjde a vieme sa uvoľniť, položme ruky na nohy alebo na inú časť tela a nechajme chvíľu reiki pretekať.

Zdroj: William Lee Rand

22 thoughts on “Reiki: prikladanie rúk pri sebaliečení

    • Sadf,

      predsa len som ho zverejnila, pretože to nie je nič, čo by nemohli čítať a komentovať aj iní.

      Momentálne som na tom s časom trochu zle, potrvá deň-dva, než sa na to pozriem a napíšem ti buď svoj názor alebo otázku “čo presne potrebuješ vedieť?” 🙂

      Páči sa mi

  1. sadf,
    mozem ti na to povedat jedno. Z tvojho komentaru citim ze asi nemas reiki, inac by si sa nepital. A to preto, lebo to citis. Je reiki bezpecne? ….. je dychanie bezpecne? Dychanie nikomu este neublizilo, ver mi 😉 Reiki je cista energia – cchi, ki, ….. Ked cez seba nechas prudit tuto energiu citis lasku….volnost a uvolnenie. A vobec – na reiki nepotrebujes symboly – v skutocnosti tu energiu ani nemozes zastavit – od okamihu zasvetenia reikujes vsetko coho sa dotknes – urcujes iba intenzitu. Na reiki nepotrebujes verit – jednoducho ide. Ak najdes spravneho ucitela, uvidis – jednoducho budes vediet ze taketo clanky nevedia o com hovoria. 😉

    Páči sa mi

  2. No, nakoniec mi to nedalo, robota musela čakať 🙂 a pozrela som si ten článok… Ale skutočne len pozrela. Je to osobný názor autora a tak to aj beriem. Beriem to ako vyjadrenie jeho vlastných vnútorných strachov. Už som niekde písala, že “vidieť/cítiť energiu” je talent, ale nie je to záruka istého stupňa “vývoja svetonázoru” (ja viem, znie to blbo) – inými slovami, liečiteľ ešte nemusí byť nutne duchovný vodca, i keď sa to nevylučuje. (Než ma všetci tí liečitelia ukameňujú. 😀 )

    S jednou vecou v článku súhlasím – a to s použitím symbolov. Symboly môžu tok reiki posilniť, ale nie sú pre prácu s reiki nutné. Keď samotný Usui “získal” reiki, symboly si vymeditoval sám. Keď robil Lee Rand Karunu, pracoval so symbolmi, ktoré vymeditovali iní, a on len zisťoval ich energetickú schopnosť. Ja keď som dostala Hunab Ku, bolo prenechané na mne, aký “symbol” si zvolím. Takže symboly samy o sebe nie sú až také dôležité a ich nutné používanie (a utajovanie) je len podpora predaja. To však neznamená, že nefungujú: keď ich človek používa, akoby sa naladil na kanál, ktorý niekto predtým vytvoril a ktorý používalo – a tým aj posilnilo – množstvo iných ľudí. Takto funguje napríklad aj čchi-kung či mantry.

    Čo som ja vypozorovala u autora je jeho pravdepodobný problém s tým, že sme energetické bytisti, ktoré sú na energetickej úrovni stále napojené na nejaký zdroj energie, len na to zabudli a zasajrajtili si kanál, takže obmedzili prietok energie. Ale tá energia, na ktorú sme napojení, je tá istá energia, ktorú používame pri reiki, takže je to plne zladiteľná energia. Autor to tak neberie a preto mu reiki vyzerá ako nejaký náboženský prúd, ale “bez pravidiel”, čo ho dobre dráždi.

    Ďalšie, čo mohlo vyvolať jeho nedôveru, je to, že pri nalaďovaní na reiki cez nejakého majstra tento môže aj nevedomky do nás vložiť nejaký svoj vlastný program, ktorý nemá ešte vyriešený. Ja sama som sa po naladení na reiki pre istotu nechala vyčistiť cez SRT a niečo tam bolo, pretože moja majsterka, inak tá najzlatšia osoba na celom svete, bola v tom čase v kontakte s nejakou negativitou. Ale to nie je výpoveď o reiki, len o tom, že naladenie nebolo optimálne.

    Ešte prikladám výpis z môjho “denníčka” 🙂 , keď som spracovávala Karuna reiki pre tento blog a vypytovala som sa Gabriela. “Začalo to tým, že som sa ho pýtala na reiki. Ja reiki vnímam ako jedno, ale existujú rôzne reiki a tak som nemala jasno v tom, ako k tomu pristupovať. Napríklad to anjelské reiki by som považovala za umelo vytvorený humbug, ale tie popisy anjelov dosť sedeli. No a Gabriel mi odpovedal, že reiki je len jedno a toto všetko sú jeho rôzne aspekty, ako oni sú rôzne aspekty Otca. A že rôzni ľudia sú citlivejší na rôzne aspekty reiki a takto vznikajú tie “nadstavby”.”

    Neviem, či som týmto pokryla to, čo ťa trápilo; ak nie, klaď otázky.

    Páči sa mi

    • Ešte jedna vec ma napadá, čo by v autorovi článku mohla vyvolať nedôveru: to zdanlivé “ublíženie si” prijatím reiki. Ja som sa s tým naživo ešte nestretla (ba, stretla, ale o tom až neskôr), ale poznám to z Malloryho Fromma, The Book of Ki. Fromm mal dlhé roky zacviknutý “sciatic” nerv, po slovensky neviem, ale spôsobuje to seknutie v kríži, lenže permanentné. Behal po liečbach a operáciách a nič mu nepomáhalo. Raz sa v Japonsku dostal k liečiteľke Matsuura a tá ho reikovala. Keď odchádzal, pýtala sa ho, či má v svojom okolí niekoho, kto by sa oňho postaral – a nasledovné tri týždne bol takmer nebohý! Vysvetľovala to tak, že telo si za ten čas zvyklo na neprirodzené držanie a pousádzali sa v ňom všelijaké divné látky a tak bola nutná táto “očistná kúra” – ale keď prešla, skákal ako kozľa!

      No a teraz k tej mojej osobnej skúsenosti: po prvom zasvätení reiki mi odišli ruky. Totálne. Boli dni, keď som nemohla pohnúť jednou rukou, len jej prstami, a druhou som síce obmedzene mohla hýbať, ale prstami nie… Trvalo to s prestávkami niekoľko mesiacov. Najprv som si to vysvetľovala ako odstrašovaciu taktiku anjelov, aby som neliečila iných, ale teraz ma napadá, že to bolo po chemoterapii a mohli sa dávať do poriadku nahlodané nervy.

      Páči sa mi

      • ja som po zasvätení nemohol zaspať, tak ma dlane štípali. priam horeli 😀 musel som si ich pod studenú vodu dávať 😀

        ale nebolo to horšie ako keď sme raz robili s čili papričkami. navliekali sme si ich na nite aby sa usušili. no a ja som to robil bez rukavíc, a za pár hodín sa mi vstrebala šťava z paprík do kože….ufff….nič horšie nepoznám 😀

        Páči sa mi

  3. Je možné, že ak niekto v takéto liečenie neverí, tak sa nedá posielať energia? Ja reiky zasvätenie ešte nemám a deti liečím svojou energiou. Tiež držím ruku nad postihnutým miestom a cítim ako prúdi energia. V piatok manžela bolelo koleno, tak som skúšala aj jemu a vôbec žiadna energia nechcel prúdiť. On takýmto veciam neverí a ja som len čarodejka. 😀 Keď som šla spať som potom cítila ako mi tá energia chýbala, čo sa mi pri liečení deti nestalo. 😕

    Páči sa mi

      • Nebolo to proti jeho vôly, to by som nikomu nerobila. Len proste tomu neverí a akoby nastal u mňa blok a žiadna liečivá energie nechcela odomňa ísť. Sám sa ponúkol, že ho bolí koleno a nech mu pomôžem.

        Páči sa mi

    • hm, … ja zasa mám opačný zážitok … môj spolubývajúci ( zhodou okolností je to aj manžel 😀 ) … zasa verí!! … ale chcel ma presvedčiť, že som len istý druh šarlatána, a hrdinsky tvrdil, že nič necíti …. 😀 … ten hrdinský výraz v očiach, keď držal ako hluchý dvere a to aj vtedy, keď som sama cítila, že ho pomaly pripekám 😉 😀 😀 😀

      Páči sa mi

    • niekedy sa stane, ze aj ked ta niekto poprosi o pomoc a veri, ze citis ako energia neprechadza. vtedy to treba akceptovat, jednoducho nie je vhodna doba, alebo ine okolnosti nesedia, mozno ma ta osoba este nieco nevyriesene, nejaku lekciu musi este zazit.

      Páči sa mi

  4. Ja mám zas jeden zvláštny prípad…moja kolegyňa vo všetko verí ale nikdy ma akoby nechce poslúchnuť(bylinky si nekúpi,kameň nezavesí,zlozvyku sa vzdať nemieni…)
    dochádza to tak ďaleko že niekedy keď ju liečim tak ma akoby cicala…som potom vyčerpaný a niekedy aj nádcha sa ma chytá…
    ale je zvláštne že pri nikom inom toto nemám….

    Páči sa mi

    • Je to premrhaná energia. Niečo v nej jej neumožňuje pohnúť sa ďalej a začať sa hojiť. Z nejakého dôvodu je to, čo sa jej deje, pre ňu “ekologické”. Možno dostáva viac pozornosti; neviem.

      Páči sa mi

  5. Ahoj Heli,krásny dník želám.. 🙂
    ano,myslím že si to trafila presne.tiež sa mi v ostatnom čase zdá akoby sa spoliehal aj na to ,že veď keď bude potrebovať tak je tu niekto ….
    a alebo som príliš upriamený na ňu ja 🙂

    Páči sa mi

  6. mozem sa opytat aj ked je to uz postarsi clanok….niekedy citim vibrovanie v dlaniach…vidim auru-ale k veci aby som zacala liecit seba musim absolvovat kurz reiky?…neda sa to “naucit” aj ez kurzu?…vam Eprakone to pomohlo-myslim kurz a vyuzivate svoje schopnosti?.dakujem

    Páči sa mi

    • Nie, netreba. Vyladenie na reiki robí jedno jediné, pokiaľ viem – debordelizuje ti tvoj energetický kanál, takže od istého bodu omnoho silnejšie prijímaš. Ale to nie je nič, čo by sa nedalo dosiahnuť dlhším “samoliečením” a prácou na sebe.

      Ja mám s tým “zvyškom zo seba” takú dohodu, že bez ich súhlasu nekonám, teda ani neliečim. No a väčšinou ich súhlas nedostanem. Neviem, podľa čoho sa rozhodujú, pretože v tom nevidím logiku, ale oni vedia lepšie ako ja a ja nepindám. 🙂

      Páči sa mi

  7. Fuu..trosku si to presne neviem “prelozit”.he…chapem ze netreba kurz ,ale potrebovala by som sa naucit “samoliecenie”…neviem presne aky postup by som mala zvolit-neda sa to napisat kus viac po lopate aby som to ja pochopila-teda ako sam sama liecit a aku pracu na sebe vykonavat aby som to postupne “spustala”?..verim ze ma chapete-som laik ale mam snahu sa ucit,ucit..

    Páči sa mi

Povedz svoj názor