Karuna reiki: úvod

Karuna je slovo zo sanskritu a používa sa v hunduizme a zen-budhizme. Jeho význam je “súcitné konanie” alebo hocijaká iná aktivita, ktorá je zameraná na zníženie utrpenia iných ľudí.

Znamená kombináciu múdrosti/poznania a spolucítenia.

Zakladateľom Karuna reiki je William Lee Rand. Z jeho úvodu ku knihe Laurelle Shanti Gaie:

Karuna Reiki má svoje korene v Usui reiki a Tibetskom reiki a vyvinula sa z experimentovania s novými symbolmi a nalaďovacími technikami. Vďaka nim sa karuna začala prejavovať v našom hmotnom svete. William Lee Rand, zakladateľ karuny, hovorí, že nové symboly nechanneloval on, ale že jednoducho experimentoval s existujúcimi symbolmi, ktoré channelovali iní. Meno “karuna” vzniklo z channelingu, keď sa pýtal Stvoriteľa, ako nový spôsob liečenia pomenovať. Lee Rand dovtedy toto meno nepoznal, neskôr ho našiel v nejakých spirituálnych knižkách.

Pri práci s karunou treba pristupovať k životu z celkom nového zorného uhla. Prestať bojovať a považovať svet za nepriateľské miesto, pretože starosti nás oberajú o energiu, ktorú by sme mohli venovať do liečenia. Navyše ak niektorým našim obavám uveríme, priťahujeme si ich do života. Karuna je energia porozumenia a vzájomnej akceptácie a súčasne energia bytostí, ktoré už boli oslobodené od ilúzie hmotného sveta. Vytvára pochopenie, že sme všetci Jedno. Oslobodzuje od konkurenčného myslenia a sebeckosti, strachu a starostí a nalaďuje nás na nádej a vnútorný mier.

Randovci zdôvodňujú potrebu karuny tým, že ako sa ľudská rasa vyvíja a vzostupuje, bude potrebovať energie vyššej frekvencie. Ja s týmto vnímaním mám trochu problém, pretože už obyčajné reiki je energia Zdroja, čiže by mala byť najvyššia možná. Hunab Ku je napríklad len jej ochranný variant. A aj karuna je podľa mňa len variant reiki, nie jej “vyššia úroveň” – vnímam ju ako určenú na to, aby nám pomohla odhaliť a pochopiť naše korene a umožnila nám prekonať pocit izolácie a znova sa integrovať do svojej skupiny duší. V mojom ponímaní hojí karuna na nadindividuálnej úrovni.

Čo je karuna?

Podľa Laurelle Shanti Gaie (kniha The Book on Karuna Reiki) je karuna liečivá energia, ktorá nás nalaďuje na univerzálny súcit:

„Mnohí z nás sú súcitné bytosti, avšak niektorí v sebe ťažšie nachádzajú súcit k sebe ako súcit k iným. To nás brzdí v spojení s Božským. … Karuna zvyšuje našu schopnosť vidieť každého očami Božského, ako rodič vidí milované dieťa. … Kým súcit je túžba zmierniť utrpenie iných, univerzálny súcit nám pomáha odstrániť ilúziu utrpenia pre všetky bytosti.“

V procese liečenia je bezpodmienečne potrebné pochopiť, že pre každého tvora existuje Božský plán a že my sami sme dokonalou súčasťou tohto plánu.

Keďže karuna nás učí súcitu k sebe samým, pomáha nám harmonizovať dolné a horné čakry, takže keď dostaneme vedenie od Božského, dokážeme ho zhmotniť v našom fyzickom svete.

Takisto nám pomáha zlúčiť naše Vyššie Ja s naším Nižším Ja, čím sa stávame naším Božským Ja (Godself).

Jeden z najsilnejších výsledkov karuny je, že nám pomáha vybudovať si dokonalú dôveru v život a v naše Božské vedenie. S touto dôverou neexistuje strach a keď sa zbavíme strachu, zažívame len vnútorný mier. Dokážeme kráčať svojou cestou a obetovať pritom aj veci, ktoré považujeme pre seba za veľmi dôležité. Tým sa zbavujeme nepodstatností v našom živote.

Karuna nám pomáha pochopiť aj tie časti našej bytosti, za ktoré sme sa doposiaľ hanbili. Tým, že tieto „tiene“ vytiahneme na svetlo, začíname ich vyhojovať.

Vlastnosti Karuna reiki

Karuna reiki je rýchla a hlboká, s takmer okamžitým účinkom. Umožňuje nám spomenúť si na traumatické zážitky, takže v kontakte s ňou máme pocit zábleskov minulosti. Tieto záblesky bývajú obvykle rozpustené v žiarivom bielom a zlatom svetle a často je to spojené aj s fyzickým a emocionálnym odblokovaním.

Fyzicky vyvoláva karuna rôzne pocity: horúčosť, vietor, ľad, elektrický výboj, vibráciu, oľahčievanie, bzučanie/hučanie v ušiach alebo pulzovanie.

Pri použití karuny sa situácie vyhoja veľmi rýchlo, pretože narábame s ich základnou energetickou formou. Nemusíme znova prežívať minulé traumy. Je to ako dotyk minulej udalosti, rozpustenie energetického náboja v nej a jeho premena na čisté svetlo.

Hojenie bez recidívy

Mnohokrát sa stáva, že pacientovi sa po energetickom vyhojení darí chvíľku dobre, ale staré problémy sa vrátia, akoby sa telo nakmitalo na staré vzorce správania (tzv. somatické spomienky), len čo úroveň stresu poklesne.

Karuna pomáha tieto vzorce rozpoznať a rozpustiť a nahradiť novými, vhodnejšími vzorcami. Pretože urýchľuje hojenie na bunkovej úrovni, niekedy vedie aj k dramatickým fyzickým zmenám. Laurelle Shanti Gaia rozpráva, ako si vyhojila jazvu na nohe, ktorú mala už 30 rokov. Po liečení karunou sa začali na nohe objavovať ranky. Po čase zistila, že to bolo vždy po tom, ako liečila pomocou karuny. Uvedomila si, že toto liečenie začalo uvoľňovať bunkovú pamäť a toto uvoľňovanie bolo niekedy také silné, že sa objavili ranky. Keď sa však nová ranka zacelela, tkanivo pod ňou bolo celkom zdravé a známky starej jazvy zmizli.

4 thoughts on “Karuna reiki: úvod

  1. Dobrý deň. Prosím o radu. Rád bi som absolvoval kurz 1. stupňa reiki. Viete mi niekto poradiť učiteľa alebo kurz reiki, s ktorím máte dobré osobné skúsenosti. Skúšal som nájsť niečo na nete ale myslím že bude lepšie nechať si poradiť od niekoho kto si tým už prešiel. Bývam v Prievidzkom okrese, čím bližšie bi to bolo tým lepšie ale môže biť aj na západnom slovensku. môj mail: mjjm@centrum.sk. Ďakujem za každú informáciu.

    Páči sa mi

    • Mino, dôveruj si a vyšli do vesmíru – do seba úprimnú žiadosť – čo chceš, čo potrebuješ.
      Až budeš pripravený, učiteľ, resp. riešenie nájdeš sám.
      Len je fajn mať oči, uši na “stopkách”, lebo nie vždy sa predstaví v zmysle “Ahoj, ja som tvoj učiteľ Reiki, už nastal čas” 🙂
      Vesmír vie presne, čo na vyriešenie svojej “témy” potrebuješ a tak to nakoniec môže byť niečo iné, ako Reiki čo k tebe príde 🙂

      Páči sa mi

      • Iskra ďakujem, som si plne vedomý všetkého čo píšeš.

        Nieje mojou motiváciou samotné reiki a ani nájsť učiteľa, toho už mám v sebe, o tom viem, to už mi pár krát ukázal. No moje spojenie z vyšším ja je veľmi slabé, nepatrné. Doteraz to nevadilo posledné 4 roky som sa učil od iných, hlavne z Heliných stránok a ďalších podobných. Teraz nejaký čas pozorujem akoby už “zvonka” nič nové neprichádzalo. Že som nebol pripravený na hlbšie spojenie s vyšším ja a energiami viem tiež a už aj to prečo tomu tak bolo. No zdá sa že nedávno ten dôvod pominul a tak som poprosil o prehĺbenie spojenia, vtedy ma plesklo po rypáku práve reiki, tak za tým idem.

        Páči sa mi

Povedz svoj názor