Takže projekt Päť dohôd "po druhé" :-)

Vítam všetkých, ktorí sa rozhodli venovať stalkovaniu Ruizových piatich dohôd po druhýkrát. 🙂 Viem, že z času na čas vyplávajú na povrch aj naše osobné dohody, to nie je na závadu, ale nie sú primárnym cieľom tejto stalkovacej skupiny.

Idem na to od Adama: Keď sme začali so stalkovaním na Pini, začala som si všímať svoje narábanie s bezchybnosťou slova. Nebudem to tu vyhodnocovať (=nechcem si pokaziť imidž 😛 ). Ale pred pár dňami som spozorovala jedno: začala som inak voliť slová. Začala som viac vnímať nejednoznačnosť každej situácie a miesto zaručených riešení som začala vnímať spleti možností. A ten, kto sa o to postaral, bol môj vnútorný monológ… Jednoducho mi opakoval ruizovské formulky, keď som začala byť príliš slovensky rozhodná: “jednoznačne a rozhodne si myslím, že by to mohlo byť tak…” 😆 A najkrajšie to vyvrcholilo včera, keď na Pini Matrioshka najprv vyhlásila, že sem nechce ísť, ale potom požiadala o informácie z tejto skupinky, ja som povedala “ani bohovi” a Gabriel sa na to milučko spýtal “a prečo nie?” 😀 A potom večer pri žam žungu mi energia nie a nie vyliezť do Hrit Padmy… až kým som si neuvedomila, že ešte stále zazlievam Matrioshke! A vtedy mi môj vnútorný hlások povedal: “Ideš na to zle. To predsa nebola výpoveď ani o tebe, ani o nej. Jednoducho to bola situácia, ktorú ste nezvládli až tak žiarivo, ale situácia už prešla…” A v tom okamihu sa mi srdce otvorilo a energia s presunula z tan-tienu do Hrit Padmy. (Rozprávam ako Hotentot. Kombinujem rôzne systémy. Snáď mi na to neprídete, aby ste si nemysleli, že nie som bezchybná so svojím slovom… 😛 )

Podozrenie a čo by to znamenalo

Z týchto zážitkov som dostala dojem, že Ruizových Päť dohôd by mohlo byť “skratkou” k toltéctvu. (Napovedala mi to vlastne Female Warrior na jej blogu, kde doslova napísala, že “Ruiz zjednodušil Castanedove učenia”.)

Ak je to tak, bolo by dobré venovať sa ich stalkovaniu, zisťovať, ako menia naše vnímanie seba i sveta naokolo. Ak pre to budeme potrebovať pozhŕňať nejaké pomocné nástroje (ako tie články o komunikácii, čo som začala robiť na Pini), tak ich pozbierajme, urobme z toho ucelený postup a ponúknime to aj iným ľuďom… Pretože Ruiz je o filozofii, ale je to len veľmi ľahké “inštrumentárium”.

Teda jednou vetou: poďme hľadať “ako”: ako preniesť päť dohôd do vedomia človeka a zakotviť ich tam tak, aby sa stali jeho autopilotom.

Preto som rada, že sú tu i ostrieľaní stalkeri i začiatočníci. Tí jedni budú držať opraty, aby sme príliš neulietli do osobných vášní, tí druhí nechajú päť dohôd na seba pôsobiť a budú hovoriť, čo to robí s niekým, kto na sebe začína pracovať… (A tí v strede budú ochotne, ale celkom nezmyselne radiť. 😛 ) Mohlo by to mať úspech.

Prečo nie ja sama?

Teraz niečo k stalkovaniu – k môjmu spôsobu stalkovania. Je vysoko špecifický a nehodí sa možno pre nikoho iného, tak som ho nikdy nespomínala. Zato som už párkrát povedala, že som typ “starí bosoráci”. Pracujem s vôľou. A tak keď niečo vystalkujem, keď si uvedomím obmedzujúce presvedčenie, nevenujem sa nijakej rekapitulácii, ale na to jednoducho poštvem svoju vôľu a moje telo už nejako zariadi, že sa stavidlá zdvihnú a energetická rovnováha sa obnoví. Z nejakého dôvodu moje telo nikdy nezabudlo, ako to robiť. 🙂

Takže ako vidíte, ja nie som spoľahlivý ukazovateľ a potrebujem “referenčnú skupinu”. Ak máte blogy, budem len rada, ak naše zistenia a nástroje sprístupníte pre iných, pretože neviem, či sa ja sama ešte vrátim do “stavu živých”. Ak áno, sprístupním aj ja, žiaden strach.

Postup

Tu to nemám vyjasnené, keďže celý nápad skrsol vo mne včera 😛 . Ale popreskupovala som články tak, aby sa dnes opublikovali všetky tie, ktoré už poznáte z Pini, a zajtra sa opublikuje nadväzujúci – poprosím o spätnú väzbu, či to už nie je príliš do hĺbky k téme komunikácie. A možno mi Terrafina pomôže pridať aspoň základné veci z NLP, ktoré nám pomôžu ovplyvňovať kvalitu našej komunikácie navonok – a tým zmenu odozvy, ktorú od prostredia dostávame, a tým zmenu nášho sebavnímania (pretože sme závislí na odozve z prostredia, aby sme z nej odčítali svoju vlastnú hodnotu).

O tom, že východiskom bude štvrtá dohoda – dávať vždy “svoje najlepšie”, som už písala.

No a v rámci prvého mesiaca: Buď bezchybný so svojím slovom vyhlasujem jednu z ústredných tém: som zodpovedný za obsah i formu správ, ktoré do okolia vysielam.  Zajtra sa objaví hlavný článok k tejto téme, ale prakticky všetky sú označené ako “komunikácia”.

Ak máte návrhy k postupu, som samé ucho :-D. Jedno, dve, tri, štyri. 😀 😀 😀

Malá prosba

Keďže sa pohybujeme na SC a tá má už vytvorený systém hesiel, ktorý má logiku tak akurát v mojej hlave, ak budete pridávať články (ikonu hodím na bočnú lištu pod banner  dohôd), nepriraďujte im heslá. To urobím miesto vás ja.

Každý článok sa automaticky bude publikovať odteraz do rubriky Ruiz: Päť dohôd, takže s tým si starosť nerobte.

Vaše ikonky tiež budem pridávať ja, pretože ich sem najprv musím naťahať.

A ešte niečo, čomu celkom nerozumiem: včera Gabriel odmietol jednu kočku s odôvodnením, že sa prihlásila po uzávierke. Potom sa prihlásila Aatina, ja som sa jej ospravedlnila, ale neskôr ma napadlo spýtať sa Gabriela, či ju pridať, a on mi povedal, že áno. No a dnes sa ozval Aniel – a Gabriel ho sem chce… Takže neviem, podľa akého plánu postupuje, a preto neviem, či sme tu už všetci alebo nie. Majte pochopenie.

Jo… Ešte niečo. Priebežne sa tu budú objavovať aj články z automatu, ktoré boli naplánované a nemajú do činenia s Ruizom. Prakticky až do júna sa kedy-tedy objaví nejaký naplánovaný článok. Nenechajte sa tým rušiť.

Eeeeeee… čo som zabudla? 😀

46 thoughts on “Takže projekt Päť dohôd "po druhé" :-)

  1. Vdaka za instrukcie and all. Som dnes dost pomala (mimoriadne pomala), tak som nepochopila kam mam napisat to R5, mozog zavareny…

    Doplnujuca otazka:
    Kolko nas je v skupine? Bolo by mozne, aby sme sa stretli aj vsetci osobne, aspon raz? Je dobre sa vidiet, pocut, robit nieco spolu. Bolo by fajn, aby sme si za riadkami textu vedeli predstavit cloveka. Ak by sme chceli, tak by sa dal zrealizovat nieco ako maly stoparsky workshop 🙂 Spoznali by sme sa a nieco by sme sa jeden od druheho naucili 🙂

    Páči sa mi

    • Myslela som, že keď robíš názov článku, tak predeň jednoducho strčíš R5: , ako je to v názve tohto článku. 🙂 Ja sa tiež dnes asi vyjadrujem nem jó. 🙂

      Ešte neviem, koľko nás je (ale práve som si prečítala, že nás Nina všetkých poslala do Svetla 😆 ), len sa obávam, že nie sme všetko Bratislava. No, dám sem nejaký “zoznam autorov” na bočnú lištu, aby to bolo prehľadnejšie. 🙂

      Páči sa mi

    • terrafina, ja som za to osobné stretko, my dve ho tak či tak plánujeme.

      IMHO, článok sa ti automaticky zaradí do Ruiz:Päť dohôd (keď pôjdeš cez ikonu ruky), len názov by mal začínať R5 xxxxx.

      Páči sa mi

      • Kapisto, R5 jasne :D, dakujem za objasnenie….a vobec si nevycitam ze som nechapava vrrrrr

        To stretko by sa podla mna zorganizovat dalo, kde je vola, je i cesta, takze ak je zaujem, podujmem sa – a rada – na organization 🙂 Ked sa spamatam trochu zo zivota, hodim navrh na net.

        Co sa tyka Pini Niny… mojim zivotom preletela ako kometka, ale je od nej mile, ze ma poslala do Svetla, tam mi je totiz dobre 🙂

        Páči sa mi

      • 😀 Štvrtá dohoda: tvoje najlepšie dnes spočívalo v niečom inom, nie v chápavosti… 😆

        Organizujte. Prídem sa na vás pozrieť. 😀

        A k tej Nine… Pravdu povediac, je to nejaký veľmi podivný anjelský výchovný manéver, ktorému ani zamak nerozumiem, ale idem to študovať. 🙂 Fakt som zvedavá, ako sa to vyvinie. (A aký pocit je udierať do niečoho, čo neexistuje. Ja takto keď sa zlostím, chodím driapať záclonu. Uhýba, koťuha… a po chvíli mi to príde celé smiešne a už sa nezlostím, ale smejem… Dobrý výchovný prostriedok. Tak som zvedavá, čo zvolia Krídlatí. 🙂 )

        Páči sa mi

      • Ja asi nebudem môcť :(- rodina a tak; a som dosť ďaleko od BA. Ale keď sa bude univerzu chcieť tak sa určite stretneme :). Alebo sa “náhodou” stretneme v sne :P.

        Páči sa mi

  2. “som zodpovedný za obsah i formu správ, ktoré do okolia vysielam.”
    A mám problém. Mám v sebe určitý mechanizmus, blok, proste sa seknem a prestanem úplne písať komenty, správy len preto aby som nemusel riešiť ich obsah, formu, potom nemusím nič meniť, zametiem to pod koberec, zabudnem a mám to nedoriešené ako všetko.(parazit?) Idem ďalej a pritom stojím na mieste. Ešte k tomu moja hrdelná čakra je v takom stave v akom je. Bol som sa tam pozrieť no necítil som tam nič, žiadnu energiu, trošku som to tam rozprúdil a teraz ju už cítim aj počas dňa. Vidím a cítim tam akési klbko energie s farbou a formou blata.
    Mimochodom heli tá hudba čo si dala na bibsinu stránku je na celý čakrový systém alebo len na srdcovú ?

    Páči sa mi

    • Na celý, ak som správne pochopila; má harmonizovať horné a dolné čakry. Ale to neznamená, že ti prebije blok, ak tam máš nejaký “betónik” 🙂 … Počkaj, na hrdlo cvik: krúženie hlavou, otáčanie zboka na bok a potom taký cvik: stojíš vzpriamený, narovnaný, pozeráš pred seba, potom začneš tlačiť hlavu bradou nadol pred hruď a odspodu urobíš hlavou pred telom oblúk. Nazakláňaš krk, len keď už je hlava celkom hore, zatlačíš ju dozadu (mne sa pri tom dotkne brada hrdla) a potom zasa nadol a dopredu a nahor a bradu o hrdlo a nadol a dopredu… 🙂 Dúfam, že to je zrozumiteľné.

      Páči sa mi

      • Ale hej chápem. Niečo o točení hlavy z boku na bok, hore, dole. 😀 Robím si srandu :lol:. I tak si spravím po svojom :D. Ešte som narazil na Bídža mantry, dá sa s nimi zbaviť bloku? 🙂

        Páči sa mi

      • Ešte mám otázku ku môjmu čakrovému systému. Štvrtá čakra sa mi dnes otvorila/z aktívnela až tak že to bolelo. Cítil som ju veľmi silne. Napadlo mi či to nemôže byť kundalini, no pokiaľ viem to steká po chrbtici. ďalšie spodné čakry príjemne hriali ale s čakrymi od 4 vyššie sa nedialo nič.

        Vadí to keď je štvrtá čakra (alebo aj iná čakra) o mnoho aktívnejšia ako ostatné ? Viem že prvá a siedma by mali byť v rovnováhe.

        Páči sa mi

      • A už som našiel aj odpoveď :).
        helar hovorí:
        20/02/2011 o 17:10

        Matrioshka,

        teraz celkom vážne: zmysly sa zostrujú, keď sa uvoľnila dostatočná časť energie a posilnila energetické telo. Mne sa to stáva pravidelne, len čo stojím žam žung. Asi to isté nastáva pri meditácii.

        Celé sa to stalo keď som počúval Ruiza, konkrétne sen planéty, takže predpokladám, že som ten sen značne narušil a oslabil. A pred tým so skúšal hýbať svojim energetickým telom. Ni hočo :D.

        Páči sa mi

      • Stál si pri tom? Ak áno, tak to mohlo byť napätie v ramenách a šiji. To sa stáva, keď nie sme uvoľnení, alebo sa o niečo príliš snažíme. Vtedy sa nám energia zastaví v srdci, pretože v hrdle už vzniká uzáver (stiahne sa svalstvo šije a ramien a vytvorí sa “exoskelet”).

        Páči sa mi

      • 😕 Tak neviem. Bolo to zaručene srdce alebo oblasť medzi srdcom a solárom? Lebo tam leží sídlo duše, Hrit Padma. Málokedy ho cítime, pretože energia cezeň preteká len slabo, kým sa duša nechemre k životu. Ak sa chemre, tak by sa ti mohlo začať otvárať Tretie oko… ale to všetko sú len špekulácie.

        Páči sa mi

      • Aha :). Cítil som niečo úplne na vrchu čela, také malé energetické centrum, moje vnútro chcelo aby som si to pošúchal. No úžasný pocit až nirvána ;).

        Páči sa mi

  3. Helar, mam jeden navrh. Bolo by mozne, aby sa clanky na R5 nelajkovali, nehodnotili v zmysle kto je najlepsi? Mne osobne by to pomohlo pisat slobodnejsie, ved v komentaroch by som sa dozvedela, ci moj clanok bol alebo nebol prinosnym pre citatelov. Len upresnim – mam rada pochvaly, a velmi, ale vsimla som si, ze moznost lajkovania ma posuva do akejsi stylizacie, zatialco ked pisem len tak, pise sa mi autentickejsie. Tiez by to bola fajn cesta ku odburavaniu pocitu vlastnej dolezitosti. However, your territory, your choice 🙂

    Páči sa mi

    • Iste – stačí, keď nebudete klikať. Alebo môžem celkom zrušiť lajkovanie, ak to bude lepšie. Aj tak sme tu len medzi sebou. Zatiaľ. (=Už zasa sa včera niekto pokúsil “hacknúť” moje heslo. 🙂 )

      Myslím, že máš pravdu. Idem zrušiť lajkovanie. 🙂

      Páči sa mi

  4. Gragarias, odpovedam tu bo sa neda odpovedat priamo – mozog potrebuje vela cukru a nie vody 😛 preto som si bola kupit cokoladu ale aj ine zdrave vecicky ako banany, kel, mrkvu a zeleninove stavy. Ale inak suhlasim s vodou i vzduchom, vacsinou som to ja, kto ludom furt vnucuje pohare cistej neperlivej vody a jakozto horkokrvny Baran/ Drak furt otvara okno 😀

    Páči sa mi

  5. Avojte vospolok 🙂

    Heli, ďakujem za opýtanie sa 🙂
    Moja sebadôležitosť sa chcela znova postaviť na rovné, ale akýsi zvyk v zžití sa s 5 dohodami ju zas posadil na ritku 😀 Práca na sebe mi momentálne pripadá zábavná, aj keď sem tam revem ako drak 😀

    Páči sa mi

  6. vlastne ja som sa tiež asi ani nepoďakoval-teda ďakujem 🙂
    Heli bez okolkov sa priznám že v poslednej dobe mám tak zo všetkého zmätok a neviem presne ako ďalej.. kúpil som si knihu ŠTYRI DOHODY a aj PRACOVNý ZOŠIT začal pekne čítať,ale neviem ktorou dohodou by som mal začať?

    Páči sa mi

    • Aniel,

      moja predstava bola, že vyťtartujeme prečítaním a uvedomením si štvrtej dohody, pretože to je základ, na ktorom stoja všetky ostatné. A potom pôjdeme čo mesiac, to dohoda. Teraz by mala bežať dohoda bezchybnosti slovom. Ovšem, mne to trochu skomplikovala Nina, takže ja ešte chvíľu bezchybná slovom nebudem – ale skúmam iný aspekt tejto dohody. Až budem hotová, popíšem ho, možno vám to tiež pomôže a vyštartujete niečo podobné aj v svojom živote, pokiaľ na to budete mať podmienky.

      Momentálne sme teda na bezchybnosti slovom: všímať si, kedy so slovom narábame proti sebe i proti iným, kedy nedávame pozor na to, ako sa vyjadrujeme a ako to na tej druhej strane bude prijaté, kedy slovom bezmyšlienkovito robíme zle sebe alebo iným a kedy slovom znižujeme svoju vlastnú hodnotu a hodnotu iných – a prečo toto všetko robíme, teda aký benefit získame z toho, že to robíme (človek nerobí nič bez benefitu).

      Páči sa mi

  7. jo dobre som začal 🙂 kujééém 🙂
    a k Nine…netráp sa tým,čas vnesie svetlo aj do tejto situácie…možno tu už je len väčšina z nás(ak môžem hovoriť za väčšinu ) ho ešte nevidíme 🙂

    Páči sa mi

    • 🙂 Ešte máme Pini… a je tam v poslednom čase nejako pokľudnejšie… Mimochodom, už sa na novom eláne pracuje. Práve dnes som si ukladala sadu Ruizových citátov pre Toltécke múdrosti a je tam zopár takých, ktoré dobre “zatriasli” mojimi koreňmi… 😀

      Páči sa mi

Povedz svoj názor