Cvičenie na odblokovanie koreňovej čakry

Z komentárov z roku 2008 jedno cvičenie, ktoré vždy straaaašne dlho hľadám – tak oddneska už nie 🙂 :

Na odblokovanie koreňovej čakry odporúčam jedno cvičenie, už som ho komusi odporúčala pre nejakého známeho a tak teraz len prekopírujem text:

“To sa dá pomocou hnedých, čiernych a červených kameňov a našla som u Osha na to aj jeden cvik – chlapec si sadne po indiánsky na zem (t.j. nohy skrížené pod sebou). Uvoľní sa a sústredí sa na svoje dýchanie. Pri nádychu treba, aby sa brucho vydulo, pri výdychu sa musia brušné svaly stiahnuť (čiže presne naopak, ako to robí väčšina dospelých). Proste vťahuje dych do tela uvoľnením brucha a vypudzuje ho z tela tým, že brucho stlačí. Keď sa takto ukľudní a je sústredený, začne sa kývať zboku na bok, aby vždy na zemi bola len jedna polovička zadočku. Toto robí chvíľu a po chvíli začne pritom zo seba vyrážať “jallá, jallá”. (Ono to vlastne u Osha bolo “Alláh”, ale u nás sa Alah veľmi nenosí a tak som to nahradila podobnou konštrukciou bez významu; dôležité sú obe hlboké “a” a uzáver medzi nimi, ktorý robí “l”, ale mohlo by to byť aj “n” alebo “t”, pokiaľ sa artikuluje v strede podnebia, kde je prechod energetického meridiánu cez ústnu dutinu.) Toto robí spočiatku 5-10 minút, neskôr aj pol hodinu; niekedy bývajú výsledky kričania dramatické a po skončení sa mu môže točiť hlava, ale to patrí k veci.”

Inak, všetky cviky precvičujúce panvovú oblasť pomôžu rozprúdiť energiu v koreňovej čakre. Rovnako účinné je chodenie ako zápasníci sumo – naširoko sa rozkročiť, zadok čo najnižšie, chrbát vyrovnaný, stehná by mali byť rovnobežné s podlahou, ruky zaprieť o kolená a takto “chodiť” (teda, lepšie povedané “tackať sa” z nohy na nohu). Toto posilňuje aj sakrálnu čakru.

Väčšinou býva problém v blokáde koreňovej čakry, cez ktorú nemôže “odtekať” negatívna energia do zeme a hromadí sa v organizme a vedie ku chorobám. Keď sa koreňová čakra “otvorí” (t.j. spriechodní), dajú sa do pohybu aj tie nad ňou.

18 thoughts on “Cvičenie na odblokovanie koreňovej čakry

  1. toto cvicenie pomaha aj pri prebytku energie v cakre? Hladam nieco na zmierneneie prebytku a vzdy najdem len na odblokovanie, neviem, ci je to to iste.
    Dakujem.

    Páči sa mi

    • Skús hocijaké uzemňovacie cvičenie, ktoré vedie energiu nadol cez chodidlá do Zeme. Alebo skús hudbu Merlins Magic na čakry, tá vedie energiu z jednej do druhej a tým ich vyvažuje. Alebo na vyváženie prvý cvik z 5 Tibeťanov – otáčanie sa okolo vlastnej osi.

      Ale najprv povedz: čo presne myslíš pod “prebytok energie” v koreňovej čakre?

      Páči sa mi

      • dakujem za rady 😉

        Kyvadlom som si robila percentá nadbytku/nedostatku alebo vyrovnanosti cakier, podla tabuliek pre kyvadlo (ohladne cakier) a pri korenovej mi vyslo ze mam v nej nadbytok energie az 70% v druhej napr. nedostatok az 80% percent. Nevyrovnanost cakier pocitujem uz dlhdiu dobu. Mame doma colorterapiu, ktora je aj na vyrovnavanie cakier, len neviem, ci posobenim svetla napr, este energiu nezvysujem. Preto by som to rada riesila nejakymi cvikmi (co sa tyka tej korenovej cakry), bohuzial v tomto smere potebujem poradit, bo nechcem cvicit daco, co sice je na vyrovnanie energie, ale moze energiu zvysovat a ja si este narobim zle.
        Tie uzemnovacie cvicenia mi vela nehovoria, 5 tibetanov poznam, mam doma planik cvikov 😀 (volakedy som cvicila)

        Páči sa mi

    • Eva, to že máš v 1tke prebytok energie, môže spôsobiť to, že máš bloknutú 2ku. Môžno by stačilo rozchodiť tú 2ku a automaticky ošetríš 1tku z ktorej teraz nemá kam odtekať energia, lebo 2ka je ako “barikáda”. Tibeťania môžu byť na toto celkom dobrý “nástroj”. Skús sa kľudne opýtať kyvadla, že čo je pre teba to lepšie.
      Či odvádzať energiu z 1ky, alebo posilniť 2ku a tým odbremeniť 1ku, alebo cvičiť Tibeťanov a tak optimalizovať energetiku ako celok? 😀 Alebo skús hooponopono, alebo x iných techník, ktoré sa používaju na “čistenie energetického systému”.
      Od Jógy, Tai chi, Tibeťanov, Chi kung, Žamžung cez meditácie, colorterapiu, aromaterapiu, kineziológiu, SRT, mantry, mudry, 5 dohôd, Reiki, atď 😛

      Páči sa mi

      • vidíš to s tou 2 ma nenapadlo 🙂
        vďaka za vyčerpávajúcu radu, niektoré techniky som síce v živote nepočula, ale veď stále sa je čo učiť 😀 Takže ak napr. používam colorku, vyrovnam cakru tak ci tak, ci ide o prebytok alebo nadbytok asi…no ja sa v tom este pohrabem a vlastne je fakt, ze sa mozem kyvadielka opytat, co mi bude najlepsie na to vyhovovat, ze ma to netrklo 😀 este raz vdaka.

        Páči sa mi

      • Niekedy, ak sa niečo odblokuje, začína čakrou tiecť väčšia energia, než na akú sme zvyknutí, a telo reaguje ako na “chorobu”. Ak to tak je, do dvoch-troch dní sa to dá do novej rovnováhy a problémy prestanú. Ja som takto behala týždeň ako lata po hexenšuse, keď sa mi počas meditky narovnala chrbtica. Potom si zvykla na novú polohu a bol kľud.

        Páči sa mi

      • Eva podľa mňa to možné je,ale nemyslím si že je to preto v akom sú stave,ale nahromadená energia tam neprúdi rovnomerne..

        Páči sa mi

      • aha…ale ďalším čistením/meditáciou/totemom by som mohla asi dosiahnuť, aby prúdila rovnomerne, či?…uvidím, čo bude o pár dní aj ako vraví Sun, pretože som si robila totem spolu s hudbou a po prvý krát som sa ani k tretiemu oku nedostala, ako ma bralo spať, potom to bolo ok a teraz zase toto, takže s tou nerovnomernosťou tam asi dačo bude…snáď sa mi podarí dostať to do normálu. ďakujem 🙂

        Páči sa mi

      • ešte ma napadlo,že aj cvičenie Piatich tibeťanov je celkom dobrá varianta, ako tú energiu rozprúdiť rovnomerne 🙂

        Páči sa mi

Povedz svoj názor