Svet dona Juana: formy pozornosti

Ten faktor vedomia, ktorý rozhoduje, aké emanácie budeme vnímať, sa nazýva kotviaci bod. Proces preberania vyladených emanácií a zoskupovanie tých “patričných” a preskakovanie tých “nepatričných” sa nazýva “pozornosť”. Týmto zoskupovaním a preskakovaním jednotlivých emanácií pozornosť vytvára systém v tom, čo vnímame. Pozornosť je produktom kultivácie surového vedomia prostredníctvom vnímania.

Podľa toho, v akej oblasti pozornosť funguje, rozpoznávame tri typy pozornosti. Prvá pozornosť usporadúva vnímanie poznaného (teda nášho bežného sveta), druhá pozornosť usporadúva vnímanie nepoznaného a tretia pozornosť kombinuje tie dve prvé a umožňuje nám prístup k nepoznateľnému.

Pre obyčajných ľudí a začínajúcich bojovníkov je prvá pozornosť dôležitejšia, pretože sa sústreďuje na svet, v ktorom sa ich každodenné životy odohrávajú. Až keď sa bojovník naučí strategicky konať v prvej pozornosti, otvárajú sa mu dvere do druhej pozornosti.

Spôsob, akým prvá pozornosť vyberá a organizuje vnímané emanácie, nie je náhodný. Je to výsledok celoživotného tréningu, ktorý začína od okamihu, ako sa narodíme.

Článok je súčasťou projektu toltéckeho rastu

8 thoughts on “Svet dona Juana: formy pozornosti

  1. Hm, keď sme pri pozornosti. Včera som si všimla, že z tejto skupiny “KTO TU SME” asi niekto odišiel. Zdá sa mi, že nás tu bolo 13, a teraz 12. Je to tak, alebo sa mýlim? Overujem si aj takéto maličkosti, lebo som si akosi nie ničím istá. Dávam svojich “tútochvíľových” 100% 😀

    Páči sa mi

  2. A potom som narazila na túto vetu : “Toto nie je obdobie logiky a racionality, ale obdobie intuície. Ale pozor – nezahmlievajme deliacu čiaru medzi realitou a ilúziou!” Veľmi ma tá veta zaujala. Vynorili sa mi slová, ktoré mi pred pár dňami povedal môj muž : “Ty máš ten problém, že nevieš rozlišovať medzi tým, čo prežívaš a tým, čo sa ti sníva, alebo o čom snívaš.”
    Mám pocit, že to má niečo spoločné s tým naučiť sa strategicky konať v prvej pozornosti. Viete mi to, prosím, vysvetliť? 🙂

    Páči sa mi

    • Aatina,

      ja viem len toľko, že tak ako tvoj muž teba obvykle označujú ľudí, ktorí nemajú pevne zafixovaný kotviaci bod. Pre nich je všetko rovnako reálne.

      Neviem, čo s tým. Ja som si zvolila kedysi, že budem reagovať v závislosti od prostredia, v ktorom sa nachádzam. Kým som “osoba verejná”, som ateista a o anjeloch neviem nič, o toltékoch len toľko, čo sa dá povedať pomocou psychológie.

      A keď som “ezoterická”, vtedy si môj kotviaci bod môže robiť, čo sa mu zapáči. 🙂

      Neviem, či je to “strategicky konať”, ale je to asi jediný spôsob, ako neumožniť milujúcim dedičom, aby nás zbavili svojprávnosti. 😀

      Páči sa mi

  3. Ak som to celé správne pochopil tak kotviaci bod sa premiestňuje v tedy, keď zaspávame, keď sa prebudíme naspäť do hmotnej reality alebo aj keď odpadneme (vždy si to vychutnávam 😀 až na ten hukot v hlave :P). Proste v tedy keď sa zmení naše vnímanie ? Čiže to má súvis aj s technikou ne-videnia.
    ???????????

    Páči sa mi

Povedz svoj názor