Presmerovanie energie: Zastavujeme emócie a obmedzujúce myšlienky

Našu energetickú bilanciu a ako v nej objaviť úniky energie som už spomínala tu. Ešte stále sa pohybujeme v oblasti šetrenia energiou, ale tieto nové cvičenia už sú aktívnejšie ako bilancia energetických výdajov, pretože nám umožňujú zachytiť neželaný energetický výdaj v okamihu, kedy by nastal, a využiť jeho energiu na niečo iné. Je to podmienka pre presmerovanie energie.

Ako rozpoznáme, ktorá výmena energie je nevhodná, som už spomínala.

Zastaviť obmedzujúce emócie ako hnev a žiarlivosť nie je zložitá vec, ale vyžaduje si to disciplínu a aspoň nejaké množstvo voľnej energie. Podstatnú úlohu v tom hrajú naše myšlienky, ktoré vedú k tomu, že produkujeme emócie znižujúce našu energiu.

Na utlmenie obmedzujúcich myšlienok existuje viacero techník.

1. Keď nás myšlienka zachvátila

  • Bez zmeny obsahu našich myšlienok sa pokúsme začať ich rýmovať ako básničku.
  • Urobíme si z myšlienok pesničku a začneme si ich v duchu spievať.
  • Pokúsime sa spätne vysledovať, ako sme sa k danej myšlienke dopracovali.
  • Myslíme si všetko v cudzom jazyku, ktorý až tak dobre neovládame.
  • Ak sme numericky zdatní, nahradíme písmená číslami a vyrátame si numerické hodnoty každého slova.
  • Začneme si odriekať násobilku, básničku alebo modlitbu, pričom vnútorne sa na ňu sústredíme. (Ja mantrujem.)
  • Pokúsime sa ako nejaký bavič urobiť z našich negatívnych myšlienok veselý skeč.

Mne pomáha ešte jedna technika, ktorú Sánchez nespomína – relativizovanie všetkého, čo hovorím. Prejavuje sa to tým, že každé jednoznačné vyjadrenie doplním vetičkou “… alebo aj nie.” Jednak mi to odľahčuje negativitu myšlienok a niekedy im to dodá aj humorný nádych, že už ich neviem ďalej rozvíjať bez toho, aby som sa nesmiala.

2. Predchádzame negatívnym myšlienkam

Táto technika sa hodne podobá na naše stalkovanie Ruizových dohôd, ako sme ho začali používať v poslednej dobe. Po dobu troch alebo viac dní sa držíme prísne jedného pravidla: Nekritizuj; neodsudzuj; nesťažuj sa.

Po uplynutí našej doby si dáme buď pár dní oddych, alebo pokračujeme.

Toto cvičenie spadá do cvičení ne-robenia osobnosti.

3. Keď nemáme dostatok energie na to, aby sme uspeli s disciplínou

Sánchez túto techniku nazýva “technika ticha”. Keďže hovorenie spotrebováva hodne energie, ak s tým prestaneme, hodne jej ušetríme – najmä ak hovoríme radi a často.

Ja toto robievam inštinktívne vtedy, keď mám málo energie – silno obmedzím rozprávanie a len píšem alebo sa zhováram posunkami a neartikulovanými zvukmi. Ľudia okolo mňa si už zvykli a nevenujú tomu nijakú extra pozornosť. 🙂

Článok je súčasťou projektu toltéckeho rastu

8 thoughts on “Presmerovanie energie: Zastavujeme emócie a obmedzujúce myšlienky

  1. xixixiixi takto dlho hovorila moja dcera xixiixixi, takou jej vlastnou hatlaninkou a nikto jej nerozumel, ja som povedala guli guli a ona svojou hatlaninkou, bolo to uzasne, vesele a desive zaroven :-)))
    niekedy som si myslela, ze sa nenauci nikdy normalne rozpravat a potom sa to zmenilo a jej slova zrazu dostali nas vyznam a doteraz sa jej usta nezavreli xixiixixi
    nooooo, niekdy by mohla prejst na tu hatlaninku znova, si myslim v case zufalstva xixiix

    Páči sa mi

    • ani mojmu synovi sa nezavru.akoze bez srandy ja som niekedy z toho fakt ze unavena,tak sa mi vidi ze take pocuvanie tiez znamena dost velky vydaj energie.ja napriklad dost zle znasam ked maly do mna husti cely den v jednom kuse,dam ho spat,nastane chvilku bozskeho ticha a potom dojde moj muz a spusti na mna dalsiu davku o tom co v robote a tak.

      Páči sa mi

  2. ja ked ma chyta hnev, hucim si pre seba,ze som oaza pokoja a harmonie…sice s cervenym ksichtom,ale zachvilu to pomoze 🙂 ….a zozeleniem 🙂

    Páči sa mi

  3. Obratit hnev na humor je super, len to nesmie sklznut do (mojho oblubeneho) sarkazmu, ktory je v podstate tiez prejavom agresie. Mne napriklad teraz pomaha uvedomit si ako zle vyzera zena, ktora sa hneva a tie vrasky na cele, no ble 🙂 o co krajsi je usmev a vrasky smiechu okolo oci 😀 marnivost niekedy moze mat pozitivne ucinky.

    Páči sa mi

  4. Ahojte maminy,
    ja mam troch pisklunov a niet lepsich ucitelov, usmernovatelov a zrkadiel… Este ze tu je Helar, aby mi vysvetlila, ze co ma vlastne ucia.
    Dakujem Helar!

    Páči sa mi

  5. Toto je pre mna ako na zavolanie….dakujem dakujem.Presne toto som teraz potrebovala.To je moj problem zastavit moj vnutorny monolog je niekedy narocne.Skusala som “vypnut” teda na nic nemysliet,ibaze po chvilke som bola tam kde predtym.Dakujem este raz 🙂

    Páči sa mi

Povedz svoj názor