Ako dostať prístup k energii “tam vonku”

Moderní toltékovia sa venujú snahám prebudiť svoje energetické telo, aby mohli kontaktovať tretie pole (a pre to dobrodružstvo, čo to poskytuje). Ale človek nemusí byť tolték, ak sa touto cestou chce vydať; je prístupná pre všetkých. Dá sa prejsť, ak dokážeme dostať pod kontrolu našu sebareflexiu, sústavnú mentálnu a emocionálnu rutinu komentovania nás, iných a zvyšku sveta (ja ju nazývam “vnútorný monológ”). Keď sa kontrola sebareflexie spojí s umlčaním nášho myslenia, tokom našej mentálnej energie, sila, ktorá sa takto uvoľní, dokáže zrušiť obrazy sveta, ktoré boli do nás vovychovávané.

Je jedno, aká je naša predstava sveta, ale vždy sa zakladá na vzájomne poprepájaných predstavách, ktoré vyvtárajú veľký celok. To, čo si o svete myslíme, sa stane samonapĺňajúcim proroctvom, v ktorom si deň po dni potvrdzujeme naše myšlienky. Preto je také dôležité prestať myslieť… aspoň na tak dlho a tak pravidelne, aby do nášho vedomia dokázali doraziť nové vnemy, a toto opakovať stále dokola. Je to teda prostriedok odhaľovania toho, čo existuje, nie toho, čo si myslíme, že existuje.

🙂

4 thoughts on “Ako dostať prístup k energii “tam vonku”

  1. Údajne netreba prestať myslieť. Stačí len začať žiť v Tu a teraz. Automaticky to vraj zastaví suvislí tok myšlienok, ktoré sa zaoberajú iba minulosťou, alebo budúcnosťou. Preto napríklad pri meditácii doporučujú sústrediť sa na dýchanie. Je to finta, ako sa dostať do prítomnosťi :).

    Páči sa mi

    • Presne to je aj moja skúsenosť. Vnútorný monológ som prestala potierať a mietso toho som ho naučila hovoriť mi to, čo ma udrží otvorenou – teraz mi nonstop cituje Ruiza, Sáncheza, Castanedu či Jeho Gabrielstvo, spochybňuje všetky jedno-jednoznačné stanoviská a podobne… Minule som sedela na záchode a susedia strašne dupali, až sa podo mnou misa triasla. Tak som si povedala “to sú debili”. A v tom okamihu nabehol môj nádherný milovaný vnútorný hlások a začal: “A čo ty vieš, či tam nemajú nejaký problém – že im neprasklo potrubie alebo niečo podobné?” Tak som uznala, že má pravdu, a myslela som si, že ma nechá venovať sa tomu, kvôli čomu som tam bola… 😛 Ale nie, kámo milovaný nádherný vnútorný hlások sa okamžite vytasil s ďalšou otázkou: “A čo má spoločné dupanie s inteligenciou?”

      😦 Tak ti poviem: dostal ma! 😆

      Páči sa mi

      • Mne sa dnes sníval sen. Opäť som cestoval autobusom a tento krát som stál, lebo nás tam bolo dosť veľa.
        Jeden ujo si zo mňa spravil žart, alebo mal proste nejakú funky pripomienku na moju osobu, ktorú som bez váhania osolil patričným komentárom na jeho osobu. Na sa spozamňa ozvavl hlas “kárajúceho” človeka (mal som pocit, že je to môj sprievodca a všimoil som si ho po 1.x :)), že správaj sa slušne a ospraveldň sa, alebo niečo v tom zmysle. Ak by som dostal takúto “múdru radu” asi tak 1/2 roka do zadu, osolil by som to ešte aj tým smerom, že si takéto mudrovanie može pichnúť “viete kam” :P, ale tento krát sa moje vnútro spriečilo a ja som previnilo a s tažkým vzdychom zo seba ako z chlpatej deky vytriasol – “prepáčte prosím”. Dotyčný pánko sa na mňa dojato a s úctou pozrel, urobil mojim smerom uznanlivé gesto a úprimne sa podakoval. Na to som sa ja na neho usmial a na znak uznania, som sa dotkol jeho kolena a cítil sa pri tom tiež veľmi dojato.
        Toto je nové a ten smer sa mi veľmi páči. Bolo to veľmi silné a dialo sa to v autobuse 😆 Môj oblúbený dopravný prostriedok vo sne.

        Páči sa mi

Povedz svoj názor