Štyri kroky šamanského liečenia a shapeshiftovania

Ako funguje šamanské liečenie? Než sa tomu budeme venovať, je dôležité uvedomiť si dve veci: po prvé, šamanské liečenie funguje na mnohých rovinách. Po druhé, nikdy to nie je niečo, čo niekto urobí nám. Šamani vám povedia ako prví, že v podstate nerobia nič. Šaman nie je liečiteľ. On len pomáha vám prelomiť bariéry, ktoré vám prekážajú v tom, aby ste sa sami vyliečili. Pomáha vám otvoriť sa, aby ste porozumeli správam, ktoré od svojej choroby dostávate, alebo aby ste sa dokázali presunúť do nového sna (“sen” v ruizovskom poňatí ako “náš príbeh”) a pomáha vám pracovať s elementmi. O liečenie sa postará Pachamama – Matka Zem, Univerzum, Čas – a štyri elementy, ktoré spolu tvoria piaty, Vedomie Jednoty.

Moderná medicína na tom nie je oveľa lepšie. Azda s výnimkou chirurgie nedokáže vysvetliť, ako väčšina liekov funguje – vie len, že zaberajú. Napríklad nevieme, ako funguje aspirín – ale funguje.

Keď človek ide k šamanovi, prvá vec, ktorú šaman urobí, je že nám pomôže prelomiť našu vlastnú bariéru strachu. V tomto bode sme urobili prvý krok – prekonali sme našu vnútornú lenivosť/nerozhodnosť/strach a rozhodli sme sa, že sa chceme vyliečiť. Že sa chceme dostať z toho problému, s akým sa práve potýkame. V ceste však budeme mať zrejme ešte hodne prekážok. Perkins rozpráva, ako bol v oblasti Amazonky po prvýkrát a za prvé dva týždne zhodil aj 15 kíl. Rozhodol sa, že s tým niečo spraví. Druhý krok bolo, že si uvedomil, ako veľmi ho obmedzujú presvedčenia, ktoré si so sebou priniesol zo svojho doterajšieho života – od rodičov, od priateľov a prostredia. Najviac sa týkali stravovania. Keď začal pracovať so šamanom, akosi si uvedomil, že potrava domorodých kmeňov nie je nebezpečná; že sa takto stravujú od nepamäti a sú zdraví.

“Šaman mi pomohol prelomiť tieto bariéry strachu z ich jedla… aj keď… nie som si istý, že to on mi pomohol prelomiť tie bariéry, pretože so mnou nemohol hovoriť… nemali sme spoločný jazyk… Jeho prítomnosť, energia okolo neho, ma otvorila pre nový pohľad na domorodé jedlo.”

V tomto bode šaman využije silu elementov. Ako sa postupne vyhojujete, začínate cítiť vzduch, ktorý rozhýbu krídla vtákov, cítite dotyk zeme cez rastliny a kamene, cítite silu ohňa, keď ste v jeho blízkosti a silu vody, ktorá po vás steká pri daždi. Tieto pocity vás zakotvujú v tu a teraz a vyvolávajú vo vás pocit splynutia s týmito elementmi – a keď ony nie sú choré, prečo by ste mali byť chorí vy?

Je to veľmi nehmatateľný proces, ale niekedy je prekvapivo rýchly. Perkins však sám pozná ľudí, ktorí sa nechali liečiť šamanom a nemalo to úspech. Perkins predpokladá, že hlavne preto, že títo ľudia neboli otvorení pre samotný proces šamanského liečenia, že nepochopili správu, že ak sa chcú vyliečiť, potrebujú sa zmeniť. Pravdepodobne nepocítili ten pocit “tu a teraz” a pocit previazanosti a jednoty so všetkým zvyškom sveta.

Ešte jednu vec si treba uvedomiť: niekedy to liečenie, ktoré chceme, nie je to liečenie, ktoré potrebujeme… Perkins to ilustruje na príklade, kedy ho zavolajú k umierajúcim ľuďom, aby ich vyliečil. A on ten človek už v podstate chce sám od seba zomrieť (shapeshiftovať do inej formy) a nažive ho drží len neochota jeho blízkych dovoliť mu zomrieť!

Mám jeden taký zážitok… týka sa môjho otca. Umieral a my sme k nemu volali sanitku. Centrála nejako zabudla sanitku vyslať a po pol hodine sme volali znova. 45 minút som otca udržiavala umelo silou svojej vôle nažive… a v istom bode som ja, ateista, materialista a realista cítila, ako sa jeho duša dotkla mojej a hovorila mi, že už stačí… že mám prestať

Prestala som. Nechala som ho zomrieť.

O päť minút na to prišla sanitka.

Nie, ešte ani dnes som to nespracovala. Ale to už je jedno.

Niekedy naše choroby sú signálom, že sa preťažujeme, že potrebujeme pauzu. A choroba je jediná možnosť “oddýchnuť si”. (To sa mi deje práve teraz, ako píšem tento článok. 😕 ) Súčasťou procesu liečenia je pochopiť tento cyklus a nabudúce, keď už budeme cítiť preťaženie, zastaviť sa skôr, ako nás skosí choroba.

Ak chcete naozaj pochopiť proces šamanského liečenia, potrebujete ho zažiť. Ale aspoň tak stručne štyri základné kroky:

  1. Vízia toho, čo chceme zmeniť. Doteraz sme hovorili o liečení, ale tento princíp sa týka hocijakého shapeshiftovania, na ktoré sa podujmeme.
    V tomto bode si potrebujeme uvedomiť rozdiel medzi snom a fantáziou. John Perkins pre potreby shapeshiftingu robí toto rozlíšenie: sen je niečo, čo skutočne a bezpodmienečne chceme, aby sa nám prihodilo – za každú cenu. Fantázia je niečo, čo si vykresľujeme a radi si to obzeráme a predstavujeme, ale nechceli by sme to mať skutočne v našom živote – nie za každú cenu.
  2. Potom si zadefinujeme náš úmysel – ako chceme, aby sa shapeshiftovanie udialo – napríklad “chcem byť zdravý”.
  3. Použijeme elementy na to, aby sme získali potrebnú energiu, ktorá nám pomôže shapeshiftovať.
  4. Začneme konať. Začneme sa riadiť správami tela, ktoré dostávame; začneme meniť náš život smerom, ktorým sa chceme pohnúť; začneme robiť veci inak ako doteraz.

Všimnite si – ani jeden krok nie je “intelektuálny”. Všetko je to vec precítenia a nie vec pochopenia. Potrebujete to urobiť, nie rozumieť tomu.

V treťom kroku používame silu elementov. Prečo sú také dôležité? Pretože ako všetko okolo nás i my sami elementy sú energia. Ak chceme shapeshiftovať, potrebujeme ovplyvniť úroveň našej energie – a to ide najlepšie cez elementy. Perkins spomína príbeh z detstva, kedy v zime pri veľkých mínusoch boli s kamarátom pri rybníku. Rybník nebol ešte stále zamrznutý. Jeho kamarát vzal kameň a hodil ho do vody – a rybník v tom okamihu zamrzol! Celý rybník shapeshiftoval z tekutej formy na pevnú len vďaka tomu jedinému kameňu – jeho energia posunula celý rybník do bodu zvratu a rybník zamrzol.

Všetci máme takéto body zvratu a elementy nám dokážu poskytnúť dostatok energie, aby same sa do nich dostali a aktivovali ich. Súčasťou procesu shapeshiftovania je vytvoriť katalyzátor – náš “kameň” – ktorý tento bod zvratu vyvolá.

Ja som takýto katalyzátor v akcii zažila celkom nedávno, pri otváraní mojej hrdelnej čakry. Bola to príčina vzniku článku Zas raz emócie… a nebyť tohto katalyzátora, článok asi nikdy nevznikne. Ale asi týždeň pred týmto článkom som dostala “novú” pesničku, ktorá sa ma nepúšťala: Fire With Fire. A tam sa doslova spieva “fight fire with fire”, teda bojuj proti ohňu ohňom. Potom stačil už len malý nákop – výber článku – a celý proces sa spustil ako lavína… a po roku stánia žam žungu sa mi konečne prerazila blokáda v hrdle! Pripravovalo sa to hodne dlho. Niekedy vo februári sa mi zviera v hrdelnej čakre uložilo na zimný spánok. Prestala som hovoriť. Prebehol totálny “shutdown” – uzavrela som všetky blogy.  Tlak z nevypovedaných a nedokončených vecí postupne rástol. Potom prišla pesnička – optimistická, ale hlavne programovala na istú bezohľadnosť. A potom som si vytiahla ten “správny” článok. 🙂

Článok je súčasťou šamanských zručností shapeshiftovania

5 thoughts on “Štyri kroky šamanského liečenia a shapeshiftovania

  1. Pekný článok Heli, uvedomila som si , že moja posledná cesta transformácie bola vlastne shapeshiftovanie, ibaže som sa nevrátila do pôvodnej formy, ale zostala v inej, ale hlavný výsledok bolo pochopenie, že sme vždy nejaká forma živej energie… 😛

    Páči sa mi

Povedz svoj názor