"Sokolie oko" – modré Tigrie oko

sokolie-oko.jpgAJ: Hawk’s Eye, Falcon’s Eye, blue Tiger’s eye, NJ: das Falkenauge

Sokolie oko / modré Tigrie oko je vláknitý, nepriehľadný modrozelený až sivý agregát quartzu (kremeňa) kombinovaného s krokidolitom (forma azbestu; AJ: crocidolite, NJ: Krokydolith), ktorý takmer neoxidoval a preto si zachoval modré sfarbenie. Tvrdosť podľa Mohsa: 7. Trigonálna kryštálová štruktúra.

Mystické vlastnosti: Pomáha nám získať tú správnu perspektívu, aby sme vedeli dokonale odhadnúť situáciu, akoby sme sa na ňu pozerali zvrchu, očami sokola. Sokol zosobňuje tvrdé, nekompromisné intuitívne videnie a intuitívnu múdrosť.

Prehlbuje meditáciu, hlavne meditáciu Tretieho oka. Odhaľuje nám pravdu (o sebe, o iných) a tým nám pomáha rásť. Zvyšuje integritu komunikácie a jej pragmatičnosť, pomáha nám pretlmočiť city na slová. Dodáva nám odvahu rozpoznať nápady a silu vôle na ich realizáciu.

Používa sa na ochranu, hlavne horných čakier, predovšetkým pri práci s Tretím okom.

Svojmu nositeľovi prináša šťastie. Pomáha v časoch smútku a depresie. Stimuluje a vzpružuje. Jeho rýchla energia zrýchľuje tok informácií telom.

Pomáha vyvážiť jinovú a jangovú energiu (v spojení s malachitom a/alebo perlami) a rieši vnútorné konflikty.

Pre svoju kombináciu zlatej a modrej farby sa spája so solárnym plexom a Tretím okom, ale hlavne s hrdelnou čakrou (komunikácia, vyjadrovanie emócií, rušenie blokád a príveskov negatívnej energie  z minulých životov). Tretie oko nenásilne otvorí a zlepší naše psychické schopnosti.

Má špeciálnu príťažlivosť pre znamenia Zeme a špeciálne pre Vodnára. Má projektívnu energiu, jeho planéta je Mesiac a jeho element je Voda. Numerologicky vibruje s číslom 7.

Liečiace vlastnosti: Používa sa na všeobecnú profylaxu.

Pomáha pri problémoch s hrdlom (astma, priedušky), čeľusťou, krvným obehom, črevami a nohami. Posilňuje a ochraňuje náš zrak, ukľudňuje preťažené oči a pomáha aj pri poraneniach očí.

Brzdí tok energie v tele, čím pomáha pri hormonálnych poruchách, nervozite, triaške. Zmierňuje bolesti.

Použitie:

  • Najvhodnejší spôsob použitia je pokladanie na postihnuté miesto. Len čo sa dosiahne želaný účinok, kameň prestať používať.
  • Pretože Sokolie oko brzdí energetické toky v tele, nemalo by sa nosiť dlhšie ako 1 týždeň.
  • Len pri meditácii v kamennom kruhu sa môže používať bez obmedzenia.

14 thoughts on “"Sokolie oko" – modré Tigrie oko

  1. Kiara,

    so Sokolím okom nie je problém – dá sa čistiť vodou a nabíjať trebárs aj na slnku, ale ja slnko veľmi nevyužívam (nikdy si nie som istá, čo to s kameňom porobí) a najradšej nabíjam na kryštálovom zhluku, buď na horskom krištáli alebo v ametystovej geóde.

    Zakopanie do zeme je vynikajúce na očistu a obnovu pôvodnej vibrácie – ale dva dni by už aj stačili, predsa nechcete, aby si kameň “pomyslel”, že oň nestojíte?! 😛

    Páči sa mi

  2. Polly,

    ak chcete kameň čistiť, budete ho musieť zakopať do skutočnej zeme, nie do zeminy v kvetináči… 😦 Do kvetináča sa dáva najčastejšie machový achát alebo stromový jaspis, a to kvôli rastlinám, aby sa im dobre darilo.

    Pri čistení kameňa je dôležité obnoviť jeho pôvodnú vibráciu a mať k dispozícii taký kusisko sebačistiacej jinovej energie, akú má celá planéta. V zemi planéty prebiehajú samočistiace procesy. V kvetináči prebieha korenenie 😛 .

    Páči sa mi

  3. Ahoj.
    chcela by som sa opytat, mam styri macacie oci kamene (cat’s eye) zeleny, modry, zlty a oranzovy. Zaujimalo by ma, ci tento druh kamena ja prirodny a tie farebne odtiene su prirodzene, alebo je to synteticky vyrabane a umelo dofarbovane.Dakujem

    Páči sa mi

  4. Klarisa,

    viem len, že “mačacie oko” je efekt, ktorý kameňom dodávajú nejaké vlákna (asi rutil). Najčastejšie sa “mačacie oko” hovorilo berylom, ale ja mám taký Mesačný kameň, videla som to už i u turmalínu a všelikde. Pretože v tom mám guláš, pozrela som si wikipédiu, heslo “beryl”. Beryl má mnoho farieb: modrý je akvamarín (ten mám tiež ako mačacie oko), ružový je morganit, žltý je heliodor, vínový je bixbit, zelený je smaragd, bezfarebný je goshenit, zlatožltý je zlatý beryl.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Beryl

    Potom je tu ešte chryzoberyl, odroda cymofán, a ten sa podľa wikipédie ľudovo nazýva Mačacie oko. Ale ten sa spomína len v žltej.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysoberyl

    Páči sa mi

  5. Ahojkajte..Chcem sa opýtat,píse sa tu,ze nieje dobré nosit kamienok sokolie oko dlhsie ako týzden…Mozem sa opýtat preco? Myslela som,ze ho môzem mat pri sebe stále..Asi tomu nerozumiem..Dakujem krásne za odpoved..

    Páči sa mi

  6. Ahoj,
    som len začiatočník v týchto veciach…
    Mám sokolie okoô, kúpila som si ho kvôli nervozite a stresu. Myslim,že mi pomohol.Dočítala som sa, že sa nosí najviac týždeň, tak som si ho dala dolu. A aký by mal byť odstup medzi dalšími nosieniami? A môžem môj kameň požičať mojej mame, alebo si musí kúpiť vlastný? vdaka

    Páči sa mi

  7. Dobry den,
    zaujimam sa o veci duchovna,liecenia a tak a touto cestou sa chcem opytat a poziadat o pravdive odpovede ohladom ucinnosti kamenov.Naozaj ich spominane vlastnosti posobia na cloveka?
    Dakujem pekne za uprimne odpovede

    Páči sa mi

  8. Ahoj Jani,
    já, co můžu mluvit za sebe, kamínkům věřím a fungujou na mě. Některý víc, některý míň, ale vesměs jo. A není to jen tím, že bych “věřila a má víra mě uzdravila” – mnohdy si jdu koupit kamínek, když na to mám náladu a pak zpětně zjistím, že ten kámen má přesně ten účinek, který jsem zrovna potřebovala. To už se mi stalo nesčetně. Ale je jasné, že na každýho působí každej kamínek trošku jinak a určitě na každýho nebude mít stejný účinky. Myslím, že ani všechny kamínky neúčinkujou úplně stejně, každej bude jinak silnej… i kamínky jsou individua a originály a nejsou stejný.
    Takže pokud chceš kamínky na léčení a na dobrou pohodu, tak je vybírej prostě tak, jak ti padnou do oka a do ruky 🙂 a možná budeš překvapená, jak to bude sedět… 🙂

    Páči sa mi

  9. Mam, mam, mam! Dve naadherny sokoli ocka! Po poslednim nakupu jsem si rikala, ze bych nejaky pekny fakt uzila. A dneska mi mamka donesla dve! Nadherny, strizlivy a tvrdy jako drsny, ale uspesny nouzovy pristani po bourlivym nocnim letu (obe maji dole zelenozlutou “zakladnu” jako zemi, jsou uplne jasny 🙂 Tak tohle jsou jedny z nejnadhernejsich kamenu. Ale jsou fakt hodne silny, nerady se matlaji delsi dobu v dlani – jeste na zadnym kameni se mi nevysrazel pot jen po drzeni v ruce. Na techhle jo. Vzdusny samotari…

    Páči sa mi

Povedz svoj názor