Nakoniec to bol Lassiter

Prichádza Lassiter.

Ako odišla Cica, zostalo mi veľmi, veľmi smutno… Najhoršie to bolo večer pri telke, keď sa pri mne nikto netúlil a nebolo koho hladkať. Išla som na internet a našla som si stránku Mačky SOS, kde možno adoptovať mačky podľa obrázka. Vyhliadla som si asi štyri s tým, že možno by som mala vziať dve, aby sa nenudili… lenže Gabriel hovorí, že Cica sa vráti. No dobre, aj tri mačky uživím, keby niečo…

Lenže ono to nie je také jednoduché. 😦 Radila som sa, ktorú mačku si vziať. Anjeli vybrali čierneho kocúrika z Trnavy. Keď som tam zavolala, bolo to nejaké… nepriateľské. Vraj nemajú čas, až po 19:00, oni sa mi ozvú… Zorganizovala som kolegu, že by ma vzal do Trnavy vyzdvihnúť cicu, ale myslíte, že sa ozvali? Dokonca už ani nezdvíhali mobil, keď som im pre istotu volala sama.

Tak som si od anjelov vyžiadala dovolenie skipnúť nimi preferovaného kocúrika a išlo sa ďalej. Ďalšia cica z tej stránky bola už zadaná, len na stránke to nebolo ešte opravené. (To bola moja osobná favoritka. 😦 ) Tak ďalej. Tretia bola taká pekná calico ako aj Cica. Dokonca som mala pocit, že sú naklonení tomu, aby sa ku mne dostala… až do dnešného rána. To mi zavolal pán, že teraz nemajú čas a nevedia, či by bola dobrá do domu. Tak som povedala, že nech sa ku mne prídu pozrieť, ak majú pochybnosti. No hej, ale keby som vedela, koľko roboty majú pred sviatkami… Až po Novom roku. A moje depky cez sviatky som si mohla strčiť za klobúk. Ak vydržím do Nového roku a nikto iný o cicu neprejaví záujem, možno mi ju dajú. Len som sa ho spýtala, či nemá pocit, že je to trochu nerovnoprávne rozložené, ale on ten pocit nemal (veď všetky výhody aj boli na jeho strane). A mačička sa nehodí von. Tak som povedala, že ju von nebudem púšťať. No to sme my skúšali a viete, ono sa nám to nepodarilo, to sa ani vám nepodarí… Zasa jeden, ktorý vie lepšie, čo dokážem, ako ja sama. Zložila som bez pozdravenia. 😦

Lassiter vidí biele myši 😉 .

A tak sa šlo znova do internetu a hľadala sa Sloboda zvierat. Zavolala som do útulku. Áno, majú aj mladé mačičky. Možno si ich pozrieť a vybrať si. Aj hneď.

Dokončila som projekt, išla na poštu vyzdvihnúť hračky, čo som objednala ešte pre Cicu a s ktorými sa už nepohrala 😦 a potom sme ťahali do útulku. Teta ma zaviedla medzi mačičky, ktoré sa tam hemžili, že sa ani vybrať nedalo. Najradšej by som ich bola vzala všetky! Ale potom som počkala, ktorá ku mne príde prvá – a jedna sa hneď aj prikmotrila, začala oňuchávať bombolce na mojich čižmách a lísať sa. Láska na prvý pohľad – na oboch stranách. Je to taký pekný sivý, slabúčko tigrovaný kocúrik s ružovkastým nádychom. Nazvala som ho Lassiter.

Ešte že Cica mala dobré hračky...

Lassiter je dosť iný ako Cica. Je to etalón šmajchloša. Chce byť držaný, mojkaný, nepapá, keď pri ňom nesedím, pretože chodí za mnou ako psík (a večne sa oňho potkýnam). Je hyperaktívny, takže dohromady už dáme aj plnú diagnózu ADHD 😉 – ja s poruchou koncentrácie, on bez pohodového stavu. Okrem šmajchlenia je jeho obľúbená činnosť mňaukanie – a žiaľ, dokáže to vysoko efektívne kombinovať. Cestou z útulku sme s kolegom takmer ohluchli, ako komentoval každý pohyb auta. Nakoniec to kolega vyriešil tým, že začal s ním mňaukať dialóg 😛 a odvtedy mám svalicu brušného svalstva. (Klamem; nijaké nemám 😕 .)

Kým Cica bola “lejdy”, Lassiter je nevycválaný “venkovský balík”, ktorý vás pri šmajchlení pokojne aj prekotí z nôh a sám sa nevie rozhodnúť, ktorú stranu chce mať šušorenú najskôr – a tak rýchlo strieda všetky, aby mu nič neuniklo. 😀 Asi je aj nezvyknutý na pobyt s ľuďmi, pretože sa stále vyskytoval medzi svojimi súrodencami. Asi mu aj chýbajú, preto toľko mňauká (toľko=nonstop). Ale skamarátili sme sa okamžite: najradšej si otiera ňufák o môj, čo beriem ako istú formu “bozku” (možno bol v minulom živote Eskimákom). Záchodík používa, žerky by mohol v kuse a vodu nepije o nič viac ako Cica. Okrem mňaukania úžasne rád behá po klávesnici od počítača. Kolegovi tak už hibernoval stroj 😉 a mne vymazal nejakú múdrosť. (Cheche, asi mu taká múdra neprišla.) Teraz už 5 minút nemňauká, takže asi chrní. 😛

Toľko moja novinka. Ale poviem vám, aj tak je mi za Cicou smutno a stále vyzerám, či ju neuvidím pod dverami…  A moja súčasná lekcia znie: Neporovnávaj. Každá cica je úplne iná bytosť a je úžasná presne taká, aká je. 🙂

Toto je moje kráľovstvo, len nejaký ksicht mi zaľahol moju myš!

42 thoughts on “Nakoniec to bol Lassiter

  1. jej, ja som pred necelými tromi týždňami riešila misiu troch kocúrikov, ktorých som zachránila z ulice…už sú všetci rozdaní….tak nech sa vám s Lassiterom dobre nažíva, mňau:))

    Páči sa mi

  2. Tak som sa s chuti zasmiala až moja tigrica zodvihla hlavu a spýtavo na mňa pozrela. Musela som ju ubezpečiť, že ona je na jkrajšia na celom svete a širokom okolí 😀 Keby som sa netlačila v kamerlíku o 36 štvorcových metroch, už by mi tu pobehovali aspoň tri… pravda, ak by ich herečka odsúhlasila. Kedysi som mačky nemala rada a nehanbím sa to povedať. Lenže niekto sa so mnou zahral a poslal mi do života práve mačky, aby som sa ich naučila milovať a teraz si hovorím – asi som ich milovala odjakživa, len som si to neuvedomovala. Najradšej by som ich zachránila všetky 😀 a tak aspoň kŕmim pouličné a sledujem, ako si ľudia klopú po čele. Bolo aj horšie 😀 Už som vo veku, kedy mi je jedno, čo si o mne myslia iní 😀
    Prajem krásne spolunažívanie!
    jarah/jarunah

    Páči sa mi

    • Nemusí byť nič iné. Stačí, že je sám sebou. Živé striebro umňaukané… dneska v noci sa nespí. Včera sa nespalo, pretože robota, dneska sa nespí, pretože cicúch. 😀

      Páči sa mi

      • Hihi…no náš hafan nám zo začiatku tiež veľmi nedovolil spať…až dokým sme mu nedovolili buvať v posteli. Odvtedy je ticho a rozvaľuje sa ako kráľ 😀

        Páči sa mi

  3. teeeda, tak ty mas doma takeho fesaka (pssst, moj kocur to nesmie pocut / citat, kedze on si je 100% isty, ze je ten najkrajsi a najuzasnejsi na svete… 😀 ).

    s behanim macky (Sofia) mam svoje skusenosti…obcas mi pomoze s vymazavanim (toho, co vymazat nechcem) alebo zablokovanim notebooku… a o tom, ze je to najlepsie lezadlo ani nehovorim 😛

    Páči sa mi

      • 😀 nie, ale svojho casu som mala aj blond (odfarbene) vlasy (a tiez rysave, cierne, trvalu a kdeco…)

        ano, Sofinka mi nesmierne rada pomaha s pracou na NB… kocur mi asistuje pri umyvani (vana, umyvadlo…proste je vsade, kde sa dostane k tecucej vode) a druha macka Čiky mi asistuje pri priprave jedla, jedeni a zaroven pomaha pri jedeni aj vsetkym ostatnym… 😛

        Páči sa mi

      • Tak Lassiter sa odlišuje od Cice ešte jedným – skáče na kuchynskú linku. Najradšej rovno doprostred umytého riadu a nachystanej večere. Už pobehal klavír, parapety, vliezol do komína… 😛 Skokan, letec, lovec a všetko! Budem musieť zmontovať škrabací strom až po povalu, nech má na čom šantiť.

        Ale spať bude dnes asi so mnou – to je jediný spôsob, ako ho udržať v nemňaukavom stave. 😕 “To zas budu mrzutej” zajtra… 😆

        Inak je sranda vidieť, ako hyperaktívna mačka robí presne to isté čo hyperaktívne dieťa alebo hyperaktívny dospelý 🙂 .Vždy ide na vec s priveľkou energiou, zo záchodíka vyskakuje vo víre šutríkov, preletí celú izbu a rozplesne sa v kuchyni o skriňu, pričom po ceste ešte prevrhne fľašku od vína… Obsedí 5 minút a potom znova mrrrrau…mňauuuuu… mrrrau… mňauuuu… a už zasa v nejakom neprístupnom kúte alebo za gaučom!

        Páči sa mi

      • 😀 😀 😀
        vies si predstavit aky je teraz zo vsetkeho vyhukany a najma stastny?! ma niekoho, kto okolo neho skace a venuje sa mu (mnaukanie je super sposob ako to dosiahnut), kopec miesta (len jeho), papika, hracky a same nove veci, co je potrebne skontrolovat a dokladne preskumat … 🙂
        a pazurikovu akupunkturku robi?

        Páči sa mi

      • 😀 Poctivo. Minulý týždeň som si hodne čítala o mačkách, ale Cica mala úplne svojské prejavy a nikdy nie také, ako opísané. Teraz som úplne vytešená, keď Lassiter urobí niečo “podľa knižky” – už ma začal napríklad aj oblizovať 😉 , aby mi vyčistil kožuch! (Ale pĺzne ešte viac ako Cica. Som za dnešný večer pomaly rovnako huňatá ako on! 😛 )

        Páči sa mi

      • fuha, no to som zatial u mojich maciek nepostrehla… ale Theo zvykne zo sna stekat, knucat, dokonca aj “utekat” (spi na boku a hybe labkami ako keby utekal)… vezmi ho k sebe a hladkaj, mozno to zaberie…

        Páči sa mi

      • Lassiter mňauká aj pri žraní. Dneska som skoro spadla z nôh, keď som na to prišla. Proste hyperaktívny cicúch. V noci mi skákal po hlave, tak som ho vyhodila za dvere, zaľahla svoje počujúce ucho a bol veget. 😀

        Páči sa mi

  4. Lassiter ďakuje Tinke a Anielovi, že mu dnes prišli zmontovať jeho Kratzbaum (mačací strom). Dnes ho spolubývajúca tak uťahala, že počas návštevy už len chrnil a nekradol ani šraubíky, ani mlsiny zo stola… ale po odchode ho išiel inšpicírovať a zdá sa, že mačacia nora bude jeho nový príbytok. 🙂

    No a tu je záber (bez Lassitera, ktorý bol príliš uťahaný, než aby pózoval a ja som zas príliš uťahaná, než aby som čakala, až sa mu bude chcieť):

    Tina, Aniel, ešte raz veeeeeľmi pekne ďakujeme! Odteraz sa Lassiter bude rozťahovať na celom gauči a ja sa môžem vysťahovať akurát tak na Kratzbaum… 😆

    Páči sa mi

  5. Síce ďalší článok má názov že nemusím mať odpoveď na všetko, ale aj tak skúsim 😎 .
    Keď som bola na medzinárodnej výstave mačiek, tak tam boli aj predajcovia takýchto veľkých škrabadiel.
    Najbližšia medzinárodná výstava má byť v Ba 4.-5.2.2012. A ešte je aj v januári v Košiciach.

    Páči sa mi

Povedz svoj názor