Realgar na zvýšenie osobnej energie

realgar.jpgAJ: realgar, NJ: Realgar, Rauschrot, Morgenrot, Rubinschwefel, Opperment, FraJ: réalgar, TalJ: realgar, PoľJ: realgar

Realgar má svoje meno z arabského rahdž al-ghár – jaskynný prach. Je to priesvitný až priehľadný oranžový až červený minerál monoklinickej kryštálovej štruktúry. Nachádza sa vo forme kryštálov, zrniek, masy a povlakov. Jeho tvrdosť podľa Mohsa je1.5-2 (veľmi mäkký) , špecifická hustota je 3.5 – 3.6 (veľmi ťažký), chemický vzorec je AsS a index lomu je 2.58. Ťažko nájsť pekné veľké vzorky. Hlavné zdroje sú Čína (Hu-nan), Švajčiarsko, Rumunsko, Japonsko, Macedónia a USA (Nevada). Realgar je na svetle nestabilný a preto ho treba uskladňovať v tme. Niektoré kúsky sú pod UV-svetlom ľahko fluorescentné. Kryštály sú pleiochroické od tmavočervenej po oranžovočervenú. Podobajú sa na cinabarit/rumelku, ale sú mäkšie a ťažšie.

V stredoveku sa realgar využíval v medicíne a pri výrobe skla, dnes sa používa v ohňostrojoch a pri výrobe pesticídov.

realgar-v-orpimente.jpgMystické vlastnosti: Realgar sa používa na to, aby do tela priviedol dodatočnú energiu. Hovorí sa, že zvyšuje sexualitu a plodnosť. Ak si vyberáme realgar, pravdepodobne trpíme nedostatkom v oblasti sexuality. Práca s realgarom tento nedostatok vyrovná a posunie nás ďalej.

Realgar pôsobí ako nemilosrdné zrkadlo – natáča nám neskreslený obraz nás samých na veľmi hlbokej úrovni. Odráža všetko v nás – aj to dobré, aj to zlé. Pre ľudí so sklonom k depresiám je preto vhodné používať realgar spolu s morionom (tmavou záhnedou).

Pre tieto vlastnosti je vhodné používať realgar pri meditácii – ukáže nám naše bariéry a pomôže nám prekonať ich.

V numerológii sa spája s číslom 8: číslom moci a blahobytu.

Liečiace vlastnosti: O tomto kameni sa hovorí, že posilňuje väzivo. Pôsobí pozitívne na brucho a podbrušok (pankreas, črevo, problémy s trávením, črevná chrípka, vaječníky a mužské i ženské pohlavné orgány) a zvyšuje potenciu. Pomáha pri frigidite alebo nymfománii. Vyvažuje hormonálne výkyvy.

Pokladaním na bradavice alebo bodnutia osou sa tieto zmenšujú.

Pomáha pri problémoch s rovnováhou, srdečných arytmiách a šoku (má tú istú vibráciu ako „protišokové“ Bachove kvetinové esencie), ako aj pri degeneratívnych ochoreniach kože.

realgar2.jpgŠpeciálne upozornenia:

  • Pozor! Vďaka vysokému podielu arzénu (asi 70%) je realgar vysoko jedovatý!
  • Realgar nie je vhodné nosiť priamo na koži.
  • Je veľmi nestabilný a pod ultrafialovým žiarením sa rozpadá na orpiment a arzenik, prípadne pararealgar. Na dennom svetle sa rozpadá na žltkastý prášok a preto ho treba uskladňovať v úplnej tme.
  • Čiastočne sa rozpúšťa v kyselinách a draselnom lúhu a vypúšťa jedovaté pary, ktoré voňajú po cesnaku.
  • Farbene sa čiastočne podobá na cinabarit a rubín, ale tieto majú trigonálnu štruktúru a sú buď výrazne tvrdšie alebo ťažšie ako realgar.
  • Kombinácia realgaru a auripigmentu zmiešava žltý a červený lúč a táto spojená vibrácia aktivuje tráviace a reproduktívne orgány. Pokladá sa na koreňovú, sakrálnu a pupočnú čakru.
  • Čistenie: Pod tečúcou vodou.
  • Vibrácie čierneho turmalínu, záhnedy a krokoitu sa čiastočne prekrývajú s vibráciou realgaru.

 

realgar5.jpg

7 thoughts on “Realgar na zvýšenie osobnej energie

  1. Je možné, že tento kameň som našla na záhrade? A je celkom veľký, priemer 10cm a výška 7,2 cm, nemám sa ho báť? Myslím tým, ako ho mám skladovať? Je z vonka celý čierny a na rohoch (lahko sa láme) je karmínovo červený a miestami na plochách tak isto..

    Páči sa mi

  2. mozne je vsetko 😉
    ja som nasiel meteorit ked som bol maly… a ako som ho nasiel, tak som ho stratil, pritom som ho nikdy nedaval zo stolika 😛 …taketo “nahody” sa deju 🙂 necudoval by som sa keby to bol on 🙂 skus kopat dalej, mozno budes bohata :)))

    inak
    -V stredoveku sa realgar využíval v medicíne a při výrobe skla, dnes sa používa v ohňostrojoch a při výrobe pesticídov.

    -hlaska za 100 bodov :))

    Páči sa mi

  3. dobry den:-)mam doma viacero kamienkov ale tento ma zaujal,hlavne kvoli tomu,ze zvysuje sexualitu..chcela by som sa opytat na akom mieste by som tento kamen mala uskladnit ..staci ak ho polozim na perinak pri posteli?nema nejake negativne ucinky potom na spanok a podobne?vopred dakujem:-)

    Páči sa mi

Povedz svoj názor